Dört gözle beklenen MEB 2. Dönem TEOG
sınavı soru ve cevapları açıklandı. TEOG sınavı soru ve cevaplarının
açıklanmasının ardından TEOG'a giren binlerce öğrenciyi şimdi de TEOG
sınav sonuçlarının açıklanma heyecanı sardı. Peki TEOG sonuçları ne
zaman açıklanacak? TEOG sınav sonuçları burada...
Dört gözle beklenen MEB 2. Dönem TEOG sınavı soru ve cevapları açıklandı. TEOG sınavı soru ve cevaplarının açıklanmasının ardından TEOG'a giren binlerce öğrenciyi şimdi de TEOG sınav sonuçlarının açıklanma heyecanı sardı. Peki TEOG sonuçları açıklandı mı? TEOG sonuçları ne zaman açıklanıyor? MEB TEOG sonuçlarının ne zaman açıklanacağına dair bir açıklama yaptı mı? TEOG sınav sonuçları sorgulama sayfası burada. TEOG sınavı soru ve cevapları ve TEOG sınav sonuçları ile ilgili tüm ayrıntılar sitemiz'de. TEOG sınav sonuçları açıklanır açıklanmaz burada olacak. TEOG sınav sonuçları sorgulama sayfası...
TEOG SINAV SONUÇLARI BU ADRESTEN AÇIKLANACAK
2. DÖNEM TEOG SORULARI VE CEVAPLARI BURADA:
TEOG 2014 FRANSIZCA E KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FRANSIZCA F KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İTALYANCA G KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İTALYANCA H KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 ALMANCA C KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 ALMANCA D KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNGİLİZCE A KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNGİLİZCE B KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNGİLİZCE GÖRME ENGELLİLER İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNKILAP TARİHİ A KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNKILAP TARİHİ B KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNKILAP TARİHİ GÖRME ENGELLİLER İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FEN TEKNOLOJİ A KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FEN TEKNOLOJİ B KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FEN TEKNOLOJİ GÖRME ENGELLİLER İÇİN TIKLAYIN
.
TEOG SINAV SONUÇLARI BU ADRESTEN AÇIKLANACAK
MEB: Ortak sınavlar başarıyla tamamlandı
Milli Eğitim Bakanlığı, 2013-2014 eğitim öğretim yılı 8’inci sınıflar
ikinci dönem Ortak Sınavlarının altı temel ders için dün ve bugün başarı
ile
MEB’den konuyla ilgili yapılan açıklama şöyle: "28-29 Nisan 2014
tarihlerinde iki günde gerçekleştirilen Ortak Sınavlara, 8’inci sınıfta
öğrenim gören 1 milyon 271 bin 273 öğrencinin, yurtiçi ve yurtdışı 986
sınav merkezinde, 15 bin 814 okulda ve 91 bin 8 sınıfta katılımı
planlanmış ve bu yönde her türlü hazırlık yapılmıştır.
İkinci dönem Ortak Sınavları, 28 Nisan 2014 Pazartesi günü Türkçe,
Matematik, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi; 29 Nisan 2014 Salı günü ise Fen
ve Teknoloji, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil
derslerinden gerçekleştirilmiştir. Her bir ders sınavına ait sorular ve
yanıtlar, 29 Nisan 2014 saat 14:00’ten itibaren www.meb.gov.tr adresinde
yayımlanacaktır.
İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerimiz, yurt içi ve yurt dışı sınav
merkezlerimiz ile emniyet ve jandarma yetkililerinden alınan bilgilere
göre, Ortak Sınavların her iki oturumu da sorunsuz bir şekilde
tamamlanmıştır."
ORTAK SINAV SONUÇLARININ BİLDİRİLMESİ
a. Ortak sınavların sonuçları Bakanlık tarafından, sınav takviminde belirtilen tarihlerde e-Okul sistemine işlenecektir.
b. Öğrencilere sınav sonuç belgesi ayrıca gönderilmeyecektir.
SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ
a. Ortak sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı tek puan türünde hesaplanacaktır
b. Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır.
c. Her adayın cevap kâğıdı, 2 (iki) adet optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacaktır.
ç. Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacaktır.
d. Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir.
e. Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı;
[(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100] formülü ile hesaplanacaktır.
f. 8 inci sınıfta her dönem için yapılan ortak sınavlar sonucunda
yapılan hesaplama ile o döneme ait ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı
bulunur. Her iki dönem puanının aritmetik ortalaması; ağırlıklandırılmış
ortak sınav puanını oluşturur ve yerleştirmeye esas puanda kullanılır.
g. Kopya taraması sonucu iptal edilen dersin sınavı puanla
değerlendirilmez. Ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas
puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınır.
ğ. Özründen veya başka bir sebepten dolayı herhangi bir dersten muaf
olan öğrencilerin ortak sınav puanı, yılsonu başarı puanı
hesaplamasındaki usullere uygun olarak hesaplanacaktır.
h. Tüm hesaplamalar virgülden sonra dört basamağa kadar yapılacaktır.
i. Soru iptali olması durumunda değerlendirme geçerli soru sayısı dikkate alınarak yapılacaktır.
Yıl Sonu Başarı Puanı Hesaplaması
Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o
derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu
puanları hesaplanacaktır. Bu puanların toplamının, o derslere ait
haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yılsonu başarı puanı elde
edilecektir. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin
ortak sınavlardan aldığı puanlar, 8 inci sınıf yılsonu başarı puanı
hesaplamasında da kullanılacaktır.
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, mahkeme kararıyla iptal edilen Seviye
Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarının öğrencileri etkilemeyeceğini
söyledi. Bakanlıkta gazetecilerin sorularını cevaplayan Avcı, “Biz
itirazımızı 1 Ağustos 2013'te yaptık” dedi ve mahkemeden aylar sonra
karar çıkmasını eleştirdi. Kararın Danıştay'dan değil Ankara 18. İdare
Mahkemesinden çıktığını hatırlatan Avcı şunları söyledi: “Bir üst
mahkemeye yani Ankara Bölge İdare Mahkemesi'ne itirazımızı yapıyoruz.
Mahkemenin bunu hakkaniyetle değerlendireceğine inanıyoruz. Ama çok
açık, net olarak söylemek istiyorum. Çocuklarımız rahat olsun. Hiçbir
hak kaybı söz konusu olmayacaktır. Hiçbir çocuğumuzun yerleştiği okuldan
bir başka yere gönderilmesi gibi bir şey söz konusu değildir, bunlar
kazanılmış haktır, bu haklarının en büyük savunucusu Milli Eğitim
Bakanlığıdır."
Mahkemeye başvurarak iptal kararı çıkartan CHP milletvekili Aydın
Ayaydın da “Bu işin sonuna kadar takipçisi olacağım. Sorumlular hakkında
suç duyurusunda bulunacağım. Bakanlık yeni bir sıralama yapmalı” dedi.
TEOG MAZERET SINAVLARI 10-11 MAYIS’TA
Saat 09.00’dan itibaren fen ve teknoloji, T.C inkılap tarihi ve
Atatürkçülük ile yabancı dil sınavlarına giren 8’inci sınıf öğrencileri,
saat 12.00’deki son oturumla bugünkü TEOG maratonunu tamamladı. Bu
sınavlara katılamayanlar için yapılacak mazeret sınavları ise 10-11
Mayıs’ta.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından (MEB) ortaokul 8’inci sınıf
öğrencilerine yönelik düzenlenen ikinci dönem ortak sınavlarının ilk
oturumları sona erdi.
Yurtiçi ve yurtdışında toplam 986 sınav merkezinde, 15 bin 814 okulda,
91 bin 8 salonda gerçekleştirilen sınavlara, 1 milyon 271 bin 273
öğrenci katıldı. 8’inci sınıf öğrencileri dün başlayan TEOG maratonu
kapsamında Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen ve
teknoloji, T.C inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil olmak
üzere toplam 6 dersten sınava girdi.
Sınavların tamamlanması ile soru kitapçıkları da öğrencilere dağıtıldı.
Alınmayan soru kitapçıkları milli eğitim müdürlükleri tarafından
değerlendirilecek.
Velilerde aynı heyecanı yaşıyor
İçeride iyi bir liseye yerleşmek için öğrenciler ter dökerken, veliler
de dışarıda onlarla benzer duyguları paylaştı. Öğrenci velisi Yağmur
Bayraktar, "Çocuğum kadar heyecanlıyım. Ben de sınava giriyorum onunla.
Stresimiz var. İyi bir gelecek ve okul için buradayız" diye konuştu.
Siren Atabey de heyecanlı olduğunu söyledi. Erken saatte okula geldiğini
ve sınav sonuna kadar onu her anlamda destekleyeceğini anlattı.
Merkezi sınavlardan öğrenciler "memnun"
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından bu yıl ilk kez yapılan merkezi
ortak sınavlara giren öğrenciler, yeni ortaöğretime geçiş sisteminden
memnun olduklarını söyledi.
Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) kaldırılmasının ardından bu yıl ilk
kez uygulamaya konulan yeni ortaöğretime geçiş sistemi kapsamında
yapılan merkezi ortak sınavlar tamamlandı.
28-29 Kasım'da ilk dönem yazılılarının yapıldığı merkezi ortak
sınavların, ikinci dönemki yazılılarında, 8’inci sınıf öğrencileri dün
Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi, bugün ise fen ve
teknoloji, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil
sınavlarında ter döktü.
Sınavları değerlendiren 8’inci sınıf öğrencisi Selen Ayda, sınavının iyi
geçtiğini belirtti ve en çok matematik yazılısın zorlandığını söyledi.
İnkılap tarihi ve din kültürü yazılılarının da geçen dönem yapılan ortak
sınavlara göre daha kolay olduğunu dile getiren Ayda, bu sene
uygulamaya konulan ortaöğretime geçiş sisteminin geçen yıl yapılan
SBS'den daha kolay olduğunu ifade etti.
Ayda, günde 3 sınava girmenin kendisini zorlamadığını söyleyen, "SBS'de
bütün sınavlar aynı gün giriyorduk. O daha zordu, bu sistem daha kolay.
Aralarda molaların olması stresimizi daha da azaltıyor. Sınavların 2
güne yayılması da daha iyi oldu" dedi.
8’inci sınıf öğrencilerinden Gülin Ölmez ise sınavlarda en çok
İngilizce'de zorlandığını belirterek, yeni sistemle liselere girişler
için sadece bir sınav yapılmamasının daha iyi olduğunu, stresini
azalttığını söyledi.
Sınava giren öğrencilerden Mert Işık da bugünkü sınavda İngilizce
testinin kendisini biraz zorladığını belirterek, birinci döneme kıyasla
bu dönemki sınavlar için daha çok çalıştığını belirtti.
SBS'ye göre merkezi ortak sınavların daha iyi olduğunu dile getiren
Işık, "3 yanlışın bir doğruyu götürdüğü sistem kötüydü. Burada yanlışlar
doğruyu götürmediği için güzel oldu" diye konuştu.
Mert Işık'ın annesi Asuman Işık ise bu sistemin eski sisteme göre daha
iyi olduğunu dile getirerek, çocukların daha az heyecanlandığını
söyledi.
Asuman Işık, "Önceden bir sınava giriyorlardı. Çocuklarla beraber
hepimiz daha çok heyecanlıydık. Sınav ikiye bölündü. Bundan daha çok
memnunum. Aileleri daha çok rahatlattı" ifadelerini kullandı.
Öğrenci Doğa Şahin de kendisini en çok zorlayan testin matematik
olduğunu kaydederek, merkezi ortak sınavların eski sisteme göre daha
kolay olmasından memnuniyet duyduğunu ifade etti.
Öğrenci Serena Aydın ise sınavının iyi geçtiğini dile getirerek, "Geçen
seneki çıkmış sorulara baktım, onların sınavları bizimkine göre birazcık
daha zordu. Bizde daha basit sormuşlar. Sınavım iyi geçti. Eski sitemde
tek bir sınava girip her şey belirleniyordu ama bunda ilk sınav kötü
geçse bile daha çok çalışıp ikincisinde düzeltme şansımız var. Bu sistem
daha iyi, memnunum" dedi.
8’inci sınıf öğrencilerden Elif Sıla Şahin de en çok İngilizce testinde
zorlandığını ifade ederek, SBS'de tek bir şanslarının olduğunu, bu
sınavda ise kendilerine ikinci bir şans verildiğini belirtti.
Melisa Aydın da yeni sistemde bir yanlış yaptıklarında düzeltmek için
şansları olduğunu belirterek, stres yapmadığını ama korktuğu derslerde
heyecanlandığını söyledi.
Onat Tufan ise ilk gün sınavının daha iyi geçtiğini, bugünkü sınavlarda
en fazla Fen ve Teknoloji ile İngilizce yazılısında zorlandığını
belirtti.
Merkezi ortak sınavların SBS'den daha iyi olduğunu belirten Tufan, kendi
sınıflarında sınavlara girdikleri için daha rahat olduklarını, strese
girmediklerini dile getirdi.
Öğrenci Velisi Tufan: Bu sene sistem iyiydi
Onat Tufan'ın velisi Zeynel Tufan da dönem başından beri kendilerinin de
çocuklarıyla sınava hazırlandıklarını ifade ederek, hem kasımdaki hem
bu dönemdeki sınavlarda çocuklarından emin olduklarını söyledi.
Veli Tufan, "Stres bence azaldı. Bu dönemdeki sisteminde, sınavların hem
kasımda hem nisanda olması daha avantajlı oldu. Bu sene sistem iyiydi.
Bunun sonuçları da herhalde kendini gösterecek. 3. sınavları var, ondan
sonra kendilerini rahatça yaza hazırlayabilirler" şeklinde konuştu.
Mazeret sınavları 10-11 Mayıs'ta
Sınavlara katılamayanlar için mazeret sınavları, 10-11 Mayıs
tarihlerinde yapılacak. Sınav sonuçlarının haziran ayında açıklanması
planlanıyor.
Puanlar nasıl hesaplanacak?
Öğrencilerin, 6, 7 ve 8'inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8'inci
sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacak. Elde edilen
toplam, ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan belirlenecek. Puanlama
500 tam puan üzerinden yapılacak.
TEOG SINAVINDA KADERİ MATEMATİK BELİRLEYECEK
Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının ikinci dönem birinci oturumları bugün
yapıldı. İlk oturumlarda öğrenciler matematikte zorlandıklarını
söylerken uzmanlara göre Türkçe ile din kültürü ve ahlak bilgisi
soruları beklendiği gibi oldu. Matematik ise zorlayıcı nitelikteydi.
Uğur Dershaneleri rehberlik uzmanlarının sınava yönelik görüşleri şöyle:
Türkçe: Sınavda 8’nci sınıf müfredatına bağlı kalındı. Kasım ayındaki
Ortak Sınav’ın aksine, OKS döneminden beri Türkçe sorularında genel
kural hâline gelen yüzde 80 “okuma”; yüzde 20 “yazma ve dil bilgisi”
öğrenme alanlarına ait oransal dağılıma geri dönüldü. Türkçe’de dil
bilgisi kazanımlarında önemli bir yer tutan fiilin çatı özellikleri ve
yazma alanına ait yazım kurallarıyla ilgili bir soru yok. Yapılandırmacı
sorulara, özellikle görsel okumaya, yer verilmedi. Ayırt edici, zor
diye nitelenebilecek bir soru yok. Soruların tamamını doğru yapan
öğrenci sayısı çok fazla olacak. Türkçe sorularının doğru ortalaması
yurt genelinde geçen seneye oranla artacak.
Matematik: Birinci Dönem Merkezi Ortak Sınavların kapsamı olan
konulardan sadece 3 soru yöneltildi. Geri kalan sorular iki sınav
arasında işlenen konulardan geldi. İşlenen konuların yoğunluğundan
dolayı 11 soru geometri, 9 soru da matematik kapsamında yer alıyor.
Merkezi Ortak Sınavlarda temel bilgiyi ölçen soruların çoğunlukta
olduğunu belirtmenin yanı sıra şekil uzay ve problem çözme konularında
öğrencileri zorlayıcı soruların yer aldığını da belirtmek gerekiyor.
Sınav, genel olarak birinci dönemdekine göre daha eleyici sorulardan
oluşuyor. Bir konu hakkında öğrenciyi düşünmeden sonuca götüren
sorulardan çok, yorum ve analiz yapmayı gerektiren sorular yer alıyor.
Yerleştirmelerde asıl sıralamayı bu sınav oluşturabilir.
Din kültürü ve ahlak bilgisi: Seviye Belirleme Sınavlarında kullanılan
yapılandırıcı yaklaşıma uygun soruların oranı önceki sınava göre daha
az. Geçen sınavda olduğu gibi hadis ve ayet yorumlamaya ve bilgiyi
sorgulamaya dayanan sorular daha ağırlıklı. Soruların ilk sınava oranla
daha kolay ve net olduğu görüldü.
Nazik Kösegil (Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü): Ortaöğretim
kurumlarına geçişte kullanılacak olan Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının
ikinci dönem ilk oturumları hem öğrenciler hem veliler için heyecanlı
geçti. Sınav uygulamasına birinci dönem de katılan öğrencilerin bugün
girdikleri sınavlara, daha rahat girdikleri gözlendi. Veliler ise
öğrencilere göre daha çok heyecanlı ve gergindi. Veliler bu
gerginliklerini öğrencilere yansıtmamalılar. Velilere önerim, öğrenciye
bugün girdiği sınavlarla ilgili olumsuz yorum yapmamaları olacak.
Öğrencilere önerim ise bugün girdikleri sınavların olumlu ya da olumsuz
değerlendirmesini bırakarak yarın yapılacak sınav oturumlarına
kendilerini hazırlamaları.
Sorular müfredata uygun
Fen Bilimleri Dershanesi’nin Bölüm Başkanlarının değerlendirmesi ise şöyle:
Türkçe: Anlam-yorum soruları, bu yılda belirleyiciydi. Öğrencilerin
ayrıştırma, birleştirme, algılama becerilerini ölçen bu soruların yanı
sıra dil bilgisi soruları da MEB’in sınav müfredatına uygundu.
Matematik: Sorular MEB okul müfredatlarına uygun ve müfredatta
belirtilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmış. 2013 ve önceki
yılların SBS soruları ile benzerlik gösteriyor. Birinci TEOG sınavına
göre genel anlamda daha belirleyici kolay, orta ve zor sorulardan
oluşuyor.
Din kültürü ve ahlak bilgisi: Soruları açık anlaşılır kolay ve netti.
Öğrencinin kavram bilgisini ölçen sorulara fazlaca yer verildi. Sorular
müfredata uygun.
Matematik belirleyici olacak
Bilfen İlköğretim Kurumları bölüm başkanları ise şu değerlendirmeyi yaptı:
Türkçe: 2’nci dönem TEOG Türkçe sınavında tüm soruların kazanımlara
uygun olarak hazırlandığı görülüyor. 20 Türkçe sorusunun 4’ü dil
bilgisi, 16’sı anlam bilgisinden geldi. Anlam soruları, okuduğunu doğru
yorumlayabilen ve bu yorumlarını da sahip olduğu bilgi ile
birleştirebilen öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği nitelikte. Dil
bilgisi soruları ise birkaç kazanımın birleştirildiği ve gerekli bilgiye
sahip öğrencilerin çözebileceği özellikte. 6 ve 7’nci sınıf
kazanımlarına ait, birinci sınavda soru getirmeyen bir başlık olan
“Edebi bilgiler” konusundan da bir soru geldi. Öğrenciler bu soruyu
geçmiş yıllardaki bilgilerine dayanarak cevapladılar. Hata içermeyen bir
sınavdı.
Matematik: Kasım ayında yapılan 1. TEOG sınavına göre matematik soruları
bu sınavda çok daha zordu ve ayırt edici nitelikteydi. Soru
dağılımlarında öngördüğümüz gibi geometri kazanımları ağırlıktaydı.
Sınava genel olarak bakıldığında soruların kazanımlara uygun olduğu ve
herhangi bir hata içermediği görülmektedir. Soruların yapısı itibarıyla
görsel yorumlaması güçlü öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı.
Sınav süresini doğru kullanmanın önemini öğrenciler matematik
sorularıyla bir kez daha kavradılar. Soruların zorluk seviyesi sebebiyle
pek çok öğrenci cevaplarını kontrol etme fırsatı bulamazken zaman
yönetimini doğru yapabilen öğrenciler farklarını burada ortaya koydular.
Din kültürü ve ahlak bilgisi: Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi sorusunun 5
tanesi “Hz. Muhammed’in Erdemli Davranışları”, 4 tanesi “Kur’an’a Göre
Akıl ve Bilgi”, 4 tanesi “İslâm Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar”, 2
tanesi “Dinler ve Evrensel Öğütleri”, 3 tanesi “Kaza ve Kadere İman”, 2
tanesi de “Hac, Zekât ve Kurban” ünitesinden geldi. Sorular kitabi
bilgilere göre hazırlandığı için bilgi eksiği olmayan ve yorum katmadan
soruları çözen öğrencilerin başarılı olması bekleniyor.
Bugün yapılan sınavlara geçerli bir mazeret sebebiyle katılamayan
öğrenciler, mazeretlerini belirten resmi belge veya velisinin izni ile
belirlenen tarihlerde mazeret sınavına girebilecek. Yarın
gerçekleştirilecek olan II. oturumlarda ise öğrenciler Fen ve Teknoloji,
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı Dil derslerinden sınava
girecek.
TEOG SINAV SONUÇLARI BU ADRESTEN AÇIKLANACAK