29 Temmuz 2017 Cumartesi

Öğretmen Atamalarında Mülakat Kaldırılacak mı? MEB Bakanından Açıklama...

Bakan Yılmaz: Mülakatta itiraz sayısı azalıyor

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz öğretmen atamaları ile ilgili açıklama yaparken çok merak edilen bir soruya da yanıt verdi. Bakan Yılmaz, öğretmen atamalarında mülakatın kaldırılmayacağını söyledi.
.......................
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, FETÖ/PDY soruşturmaları kapsamında 33-34 bin öğretmenin ilişiğini kesmek zorunda kaldıklarını belirterek, "Geçen yıl 50 bin öğretmen atadık. Bu yıl 20 bin öğretmen atadık. Ayrılan 34 bin öğretmenin yerine 70 bin öğretmen atadık. Dolayısıyla bir açığımız yok" dedi.
Bakan Yılmaz, Ankara'dan İstanbul'a giderken Bolu'da Dağkent mevkiindeki Yurdaer Camii'nde cuma namazı kıldı. Çıkışta vatandaşlarla sohbet eden Bakan Yılmaz, gazetecilerin de sorularını cevaplandırdı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yardımcı doçentlikle ilgili açıklaması hatırlatılan Bakan Yılmaz, "Gayemiz eğitimde kaliteyi artırmak. Hem temel eğitimde hem orta öğretimde hem de yüksek öğretimde kaliteyi artırmak. Sayın Cumhurbaşkanımızın böyle bir talebi oldu. YÖK Başkanı Sayın Yekta Saraç da açıkladı. Bununla ilgili bir komisyon oluşturuldu. Bu komisyon oluşacak, çalışacak. Taleplerle ihtiyaçlara bakılacak, bazı yerlerde de öğretim üyesi eksiği de var. Bazı yerlere YÖK izin vermesine rağmen açılamayan bölümler var. İhtiyaç neyse, ilim neyi gerektiriyorsa, eğitim kalitesini düşürmeden o komisyon çalışma yapacak. Daha sonra önümüze koyacak. Koyduktan sonra inşallah bir mesafe alırız" dedi.
'34 BİN ÖĞRETMENİN YERİNE 70 BİN ÖĞRETMEN ATADIK'
Bakan Yılmaz, "FETÖ operasyonlarında görevlerinden alınan öğretmenler nedeniyle yeni eğitim öğretim yılında öğretmen açığı olacak mı?" şeklindeki soruya, "Biz 33-34 bin öğretmenin ilişiğini kesmek zorunda kaldık. Geçen yıl 50 bin öğretmen atadık. Bu yıl 20 bin öğretmen atadık. Ayrılan 34 bin öğretmenin yerine 70 bin öğretmen atadık. Dolayısıyla bir açığımız yok. En son rakam Türkiye'nin hemen hemen her yerinde Marmara Bölgesi hariç, öğretmen oranı norm kadroya oranı hep yüzde 90'ın üzerinde. Bu büyük bir rakam. Allah devletimize ve milletimize zeval vermesin" diyerek cevap verdi.
'ÖĞRETMEN ATAMALARINDA MÜLAKATI KALDIRMAYACAĞIZ'
Öğretmen atamalarında mülakatında kaldırılmayacağını açıklayan Bakan Yılmaz, şöyle devam etti:
"Mülakatları kaldırmayacağız. En son 20 bin öğretmen atadık. İtirazlar çok azdı. Arkadaşlardan bilgi istedim. Kendi almış olduğu puanla bu mülakat nedeniyle 3 bin kişinin sıralaması değişmiş. Dolayısıyla da o 3 bin kişiyi gelecek dönemde mümkün olduğu kadar daha da azaltalım ki herkes bunu kabullenebilsin. Mülakatta bu zordur. Ama ilk yapılanda bu daha fazlaydı. Bu mülakatta daha az itiraz oldu. Önümüzdeki dönemde inşallah herkesin itiraz edemeyeceği bir sistemi ortaya koyacağız."
Bakan Yılmaz, Dağkent Mahallesi Muhtarlığı önünde vatandaşlarla ve çocuklarla sohbet ederek çay içti. Öğrenciler, okulda bir eksikliğin olup olmadığını soran Bakan Yılmaz'dan Kürkçüler TOKİ Ortaokulu için halı saha istedi. Bakan Yılmaz, Vali Baruş'tan öğrencilerin isteğinin yerine getirilmesini istedi. Bakan Yılmaz, daha sonra İstanbul'a yola devam etti.

Kimler OHAL Komisyonuna İtiraz Edebilir? OHAL Komisyonuna İtiraz Hakkı Olanlar? OHAL Komisyonuna Başvurabilecekler Kimler?

Anayasa Mahkemesinin son kararları ışığında, OHAL komisyonuna kimler başvurabilir?

Anayasa Mahkemesinin 26 Temmuz 2017 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan son kararları ışığında, OHAL komisyonuna kimler başvurabilir?
......................................................................
685 sayılı KHK ile ihdas edilen Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonunun 17/07/2017 tarihi itibariyle başvuruları almaya başlaması ile Komisyona kimlerin başvurup başvuramayacağına dair tartışmalar da başlamış durumda.
Haklarında KHK'lar ile doğrudan işlem tesis edilenlerin Komisyona başvurabileceğine dair 685 sayılı KHK'nın 2. Maddesinin açık hükmüne rağmen, bazı görüş sahiplerinin; haklarında KHK'lar ile doğrudan işlem tesis edilmeyenlerin de Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonuna başvurabileceğine dair değerlendirmeleri var ki, bu değerlendirme doğru görünmüyor.
ANAYASA MAHKEMESİ: SADECE KHK İLE HAKKINDA DOĞRUDAN İŞLEM TESİS EDİLENLER OHAL KOMİSYONUNA BAŞVURABİLİR
Anayasa Mahkemesinin 20/07/2017 tarihli ve 2016/22302 sayılı bireysel başvuru kararı da sadece KHK'lar ile haklarında doğrudan işlem tesis edilen gerçek yahut tüzel kişilerin Komisyona başvurabileceğini teyit etmektedir. Mezkur karara konu olayda kapatılan bir özel eğitim kurumunda öğretmen olarak çalışan başvurucunun, çalışma izninin iptal edilmesi nedeniyle bir kısım haklarının ihlalinin ortadan kaldırılması ve tazminat talebini konu edinen bireysel başvuruyu Anayasa Mahkemesi; "başvuru yollarının tüketilmemesi" gerekçesiyle kabul edilemez bulmuştur. Mahkeme, çalışma izninin iptali şeklindeki idari işleme karşı olağan kanun yollarının açık olmadığına ya da var olan kanun yollarının fiilen etkisiz hale geldiğine dair ikna edici bir açıklamada bulunamayan başvurucunun olağan başvuru yollarını tüketmediği sonucuna varmıştır.
HAKKINDA KHK İLE DOĞRUDAN İŞLEM TESİS EDİLMEYENLER İDARİ VE YARGISAL YOLA BAŞVURMALIYDI
Buradan hareketle, Anayasa Mahkemesine yapılan bireysel başvuruya konu olay ile aynı hukuksal statüde olanların, öncelikle olağan idari ve yargısal başvuru yollarına müracaat edilebileceklerini kabulde zaruret vardır. Hemen ifade etmek gerekir ki; hakkında KHK ile doğrudan işlem tesis edilmeyenler için Anayasa Mahkemesinin kararında belirtilen olağan idari ve yargısal başvuru yollarından biri Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonu değildir. Zira, karara konu olayda olduğu gibi hakkında KHK ile doğrudan işlem tesis edilmeyenlerin, 685 sayılı KHK'nın 2. maddesi uyarınca Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonuna başvuru yapmaları mümkün değildir.
Anayasa Mahkemesinin verdiği 20/07/2017 tarihli ve 2016/25923 sayılı bireysel başvuru kararı da yukarıda vardığımız sonucu doğrulamaktadır. Zira Anayasa Mahkemesi, 672 sayılı KHK ile kamu görevinden çıkarılan ilgilinin başvurusunu "Başvuru yollarının tüketilmemesi" gerekçesiyle kabul edilemez bulmakla birlikte, "Başvurucunun, 685 sayılı KHK'nın 7. maddesinde belirtilen usul ve sürede Komisyona başvurmasında serbestiyetine" demek suretiyle de hakkında KHK ile doğrudan işlem tesis edilen başvurucu için Komisyonu adres göstermiştir. Oysa ki, hakkında KHK ile doğrudan işlem tesis edilmeyen 2016/22302 başvuru numaralı kararın başvurucusu için Komisyonu başvuru yeri olarak işaret etmemiştir. O halde, hakkında KHK ile doğrudan işlem tesis edilmeyenlerin, olağan idari veya yargısal başvuru yollarına müracaatları gerekir.
667 SAYILI KHK'NIN VERDİĞİ YETKİYLE HAKKINDA İŞLEM TESİS EDİLENLER DE OHAL KOMİSYONUNA BAŞVURAMAZ
Burada 667 sayılı KHK'nın 4. maddesinin 1. fıkrasının verdiği yetki ile bu maddede belirtilen makam, mercii veya kurullarca kamu görevinden çıkarılanların durumlarının irdelenmesinde de fayda görüyoruz. Haklarında doğrudan KHK ile işlem tesis edilmeyenlerin, Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonuna başvuru yapmalarına, 685 sayılı KHK'nın 2. maddesi hükmü uyarınca imkan bulunmamaktadır.
Olağanüstü hal süresince çıkarılan KHK'larda ve özellikle 667 sayılı KHK'da düzenlenen tedbirler bakımından aynı KHK'nın 10. maddesinde yürütmenin durdurulamayacağına dair hüküm haricinde, bu tedbirler bakımından idari yahut yargısal başvuru yollarına müracaat konusunda kısıtlayıcı bir hüküm getirilmemiştir. Bu nedenle 667 sayılı KHK'nın 4. maddesinin 1. fıkrasına göre kamu görevinden çıkarılanların genel hükümler çerçevesinde idari ve yargısal başvuru yollarına müracaat edebilecekleri kanaatindeyiz. Bu şekilde kamu görevinden çıkarmalar nihayetinde idari bir tasarruftur. KHK'nın verdiği yetkiye istinaden yapılması nedeniyle bu tasarrufların yargı denetiminden bağışık olduğuna dair kazai içtihatlara iştirak etmediğimizi belirtmek isteriz. Zira bu şekildeki kamu görevinden çıkarmalar yasama organının inisiyatifi ile olmamıştır.
ASKERİ ÖĞRENCİLERİN DURUMU
Son olarak burada değinmek istediğimiz konulardan biri de kapatılan askeri okullarda bulunan öğrencilerin Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonuna başvuru hakkının bulunup bulunmadığıdır.
Olağanüstü hal sürecinde çıkartılan KHK'lar ile kapatılan askeri okul öğrencilerinin öğrenciliklerine son verilmemiş, bu öğrenciler dengi sivil lise ve üniversitelere yerleştirilmiştir. Dolayısıyla askeri öğrenciler hakkında KHK'lar ile doğrudan ilişik kesme işlemi yapılmamıştır. Burada yapılan işlem öğrencilikle ilişik kesilmesi değil, ilgili KHK madde hükmünde de açıkça belirtildiği üzere dengi okullara nakil işlemidir. Askeri öğrenciler hakkında Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK tarafından idari işlem tesis edilmek suretiyle askeri okullardan sivil okullara yerleştirme işlemi yapılmıştır. Sonuç olarak; OHAL KHK'ları ile haklarında doğrudan işlem tesis edilmemiş askeri öğrenciler, Olağanüstü Hal İşlemleri İnceleme Komisyonunun, 685 sayılı KHK'nın 2. Maddesinde belirlenen görev kapsamı dışındadırlar.
Memurlar.Net - Özel

Danıştay'dan sözleşmeli öğretmen mülakatı için önemli karar

Danıştay 12. Dairesi, sözleşmeli öğretmen sınav komisyonu hakkında kritik bir karar verdi. Mahkeme,komisyonu oluşturacak kamu görevlilerine ilişkin hiçbir belirleyici somut kriter bulunmadığı gerekçesi ile yürütmeyi durdurdu.
--------------------------------------------------

Eğitim İş, Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmeliğe karşı dava açtı. Yönetmeliğin KPSS'yi bertaraf eder nitelikteki kariyer ve liyakat ilkelerini hiçe sayan sözlü sınav uygulaması ve bu sınava ilişkin bağlı hükümlerin, Anayasa'ya aykırı olduğunu belirten sendika, yönetmeliğin çok sayıda hükmünün iptal edilmesi istedi.

Danıştay 12. Dairesi'nde görülen davada mahkeme sözlü sınavı yapacak olan sınav komisyonunun oluşumuna ilişkin Yönetmeliğin 9. maddesinin 1. fıkrasının, komisyonu oluşturacak kamu görevlilerine ilişkin hiçbir belirleyici somut kriter bulunmadığı gerekçesi ile yürütmesinin durdurulmasına karar verdi.

Eğitim İş'ten yapılan açıklamada şöyle denildi: "Kararda yer alan Daire hakimlerinin çok sayıdaki karşı oy görüşlerinden de anlaşılacağı üzere yönetmeliğin hukuken tartışmalı çok sayıda hüküm içerdiği açıktır. Özellikle sözleşmeli öğretmelerin alımına ilişkin sözlü sınav uygulamasının kariyer ve liyakat ilkelerini yerine getirmekten uzak olacağı, bununla birlikte yönetmelikte, mülakatın keyfilikten uzak ve yargı denetimine elverişli olacak şekilde gerçekleştirilmesine ilişkin düzenlemelerin yer almamış olması, ayrıca, Sözleşmeli öğretmenlere eş durumu, sağlık, eğitim, can güvenliği, engellilik durumlarına yönelik mazeret nedeniyle yer değiştirme imkanı tanınmaması nedeniyle daire hakimlerinin karşı oylarının yer aldığı görülmüştür. Bakanlığın kararda yer alan hususları iyi tahlil etmesi gerektiğini düşünüyoruz. Mevcut haliyle sözleşmeli öğretmen istihdamı yönetmeliği birçok yönüyle hukuken tartışmalı ve kariyer ve liyakat ilkesini sağlayabilmesi bakımından eksiktir."

Sözleşmeli öğretmenlere yönelik yönetmelik 8 Ağustos 2016 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girmişti.

Mahkeme kararı için Tıklayınız.

KDK, Hatalı HGS Cezalarının İptali Kararı

HGS'deki hatalı cezalar iptal edildi

Hızlı Geçiş Sistemi'ndeki hatalar nedeniyle kesilen para cezaları vatandaşları mağdur ediyordu, Kamu Denetçiliği Kurumu olaya müdahale ederek cezaların iptal olmasını sağladı.
-----------------------------------------------------
Sabah'ın haberine göre Kamu Denetçiliği Kurumu, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Hızlı Geçiş Sistemi'ndeki (HGS) hatalar sebebiyle kesilen idari para cezalarının iptal edilmesi talebiyle şikayet başvurularını, idareyle yaptığı görüşmeler sonucunda çözüme kavuşturarak vatandaşların mağduriyetini giderdi.

Vatandaşların, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün HGS sistemindeki hatalar sebebiyle taraflarına kesilen idari para cezalarının iptali için yaptıkları itirazlara cevap alamadıklarını söyleyerek Kamu Denetçiliği Kurumu'na yaptıkları başvuru olumlu sonuçlandı.
Kurum yetkilileri, konuyla ilgili şikayetleri gerekli makamlara ilettikten sonra verilen tavsiye niteliğindeki kararla birlikte hatalı para cezalarının iptal edildiğini açıkladı.

12 Mayıs 2014 Pazartesi

10/11 Mayıs 2014 Tarihli 8. Sınıflar 2. Dönem Ortak Mazeret Sınavları Soru Kitapçıkları ve Cevap Anahtarı

10/11 Mayıs 2014 Tarihli 8. Sınıflar 2. Dönem Ortak Mazeret Sınavları Soru Kitapçıkları ve Cevap Anahtarı İÇİN TIKLAYINIZ....

2014 TEOG Mazeret Sınav Soruları İçin TIKLAYINIZ

Mazeret sınavları sona erdi soru ve cevaplar yayınlandı. 0/11 Mayıs 2014 Tarihli 8. Sınıflar 2. Dönem Ortak Mazeret Sınavları Soru Kitapçıkları ve Cevap Anahtarı İÇİN TIKLAYINIZ...

30 Nisan 2014 Çarşamba

TEOG sınav sonuçları ne zaman açıklanıyor? MEB 2. Dönem TEOG sonuçları

Dört gözle beklenen MEB 2. Dönem TEOG sınavı soru ve cevapları açıklandı. TEOG sınavı soru ve cevaplarının açıklanmasının ardından TEOG'a giren binlerce öğrenciyi şimdi de TEOG sınav sonuçlarının açıklanma heyecanı sardı. Peki TEOG sonuçları ne zaman açıklanacak? TEOG sınav sonuçları burada...

Dört gözle beklenen MEB 2. Dönem TEOG sınavı soru ve cevapları açıklandı. TEOG sınavı soru ve cevaplarının açıklanmasının ardından TEOG'a giren binlerce öğrenciyi şimdi de TEOG sınav sonuçlarının açıklanma heyecanı sardı. Peki TEOG sonuçları açıklandı mı? TEOG sonuçları ne zaman açıklanıyor? MEB TEOG sonuçlarının ne zaman açıklanacağına dair bir açıklama yaptı mı? TEOG sınav sonuçları sorgulama sayfası burada. TEOG sınavı soru ve cevapları ve TEOG sınav sonuçları ile ilgili tüm ayrıntılar sitemiz'de. TEOG sınav sonuçları açıklanır açıklanmaz burada olacak. TEOG sınav sonuçları sorgulama sayfası...




TEOG SINAV SONUÇLARI BU ADRESTEN AÇIKLANACAK

2. DÖNEM TEOG SORULARI VE CEVAPLARI BURADA:
TEOG 2014 FRANSIZCA E KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FRANSIZCA F KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İTALYANCA G KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İTALYANCA H KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 ALMANCA C KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 ALMANCA D KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNGİLİZCE A KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNGİLİZCE B KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNGİLİZCE GÖRME ENGELLİLER İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNKILAP TARİHİ A KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNKILAP TARİHİ B KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 İNKILAP TARİHİ GÖRME ENGELLİLER İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FEN TEKNOLOJİ A KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FEN TEKNOLOJİ B KİTAPÇIĞI İÇİN TIKLAYIN
TEOG 2014 FEN TEKNOLOJİ GÖRME ENGELLİLER İÇİN TIKLAYIN
.
TEOG SINAV SONUÇLARI BU ADRESTEN AÇIKLANACAK

MEB: Ortak sınavlar başarıyla tamamlandı

Milli Eğitim Bakanlığı, 2013-2014 eğitim öğretim yılı 8’inci sınıflar ikinci dönem Ortak Sınavlarının altı temel ders için dün ve bugün başarı ile
MEB’den konuyla ilgili yapılan açıklama şöyle: "28-29 Nisan 2014 tarihlerinde iki günde gerçekleştirilen Ortak Sınavlara, 8’inci sınıfta öğrenim gören 1 milyon 271 bin 273 öğrencinin, yurtiçi ve yurtdışı 986 sınav merkezinde, 15 bin 814 okulda ve 91 bin 8 sınıfta katılımı planlanmış ve bu yönde her türlü hazırlık yapılmıştır.

İkinci dönem Ortak Sınavları, 28 Nisan 2014 Pazartesi günü Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi; 29 Nisan 2014 Salı günü ise Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ile Yabancı Dil derslerinden gerçekleştirilmiştir. Her bir ders sınavına ait sorular ve yanıtlar, 29 Nisan 2014 saat 14:00’ten itibaren www.meb.gov.tr adresinde yayımlanacaktır.

İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerimiz, yurt içi ve yurt dışı sınav merkezlerimiz ile emniyet ve jandarma yetkililerinden alınan bilgilere göre, Ortak Sınavların her iki oturumu da sorunsuz bir şekilde tamamlanmıştır."

ORTAK SINAV SONUÇLARININ BİLDİRİLMESİ

a. Ortak sınavların sonuçları Bakanlık tarafından, sınav takviminde belirtilen tarihlerde e-Okul sistemine işlenecektir.

b. Öğrencilere sınav sonuç belgesi ayrıca gönderilmeyecektir.

SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ

a. Ortak sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı tek puan türünde hesaplanacaktır

b. Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır.

c. Her adayın cevap kâğıdı, 2 (iki) adet optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacaktır.

ç. Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacaktır.

d. Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir.

e. Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı;

[(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100] formülü ile hesaplanacaktır.

f. 8 inci sınıfta her dönem için yapılan ortak sınavlar sonucunda yapılan hesaplama ile o döneme ait ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı bulunur. Her iki dönem puanının aritmetik ortalaması; ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur ve yerleştirmeye esas puanda kullanılır.

g. Kopya taraması sonucu iptal edilen dersin sınavı puanla değerlendirilmez. Ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınır.

ğ. Özründen veya başka bir sebepten dolayı herhangi bir dersten muaf olan öğrencilerin ortak sınav puanı, yılsonu başarı puanı hesaplamasındaki usullere uygun olarak hesaplanacaktır.

h. Tüm hesaplamalar virgülden sonra dört basamağa kadar yapılacaktır.

i. Soru iptali olması durumunda değerlendirme geçerli soru sayısı dikkate alınarak yapılacaktır.

Yıl Sonu Başarı Puanı Hesaplaması

Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu puanları hesaplanacaktır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yılsonu başarı puanı elde edilecektir. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin ortak sınavlardan aldığı puanlar, 8 inci sınıf yılsonu başarı puanı hesaplamasında da kullanılacaktır.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, mahkeme kararıyla iptal edilen Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarının öğrencileri etkilemeyeceğini söyledi. Bakanlıkta gazetecilerin sorularını cevaplayan Avcı, “Biz itirazımızı 1 Ağustos 2013'te yaptık” dedi ve mahkemeden aylar sonra karar çıkmasını eleştirdi. Kararın Danıştay'dan değil Ankara 18. İdare Mahkemesinden çıktığını hatırlatan Avcı şunları söyledi: “Bir üst mahkemeye yani Ankara Bölge İdare Mahkemesi'ne itirazımızı yapıyoruz. Mahkemenin bunu hakkaniyetle değerlendireceğine inanıyoruz. Ama çok açık, net olarak söylemek istiyorum. Çocuklarımız rahat olsun. Hiçbir hak kaybı söz konusu olmayacaktır. Hiçbir çocuğumuzun yerleştiği okuldan bir başka yere gönderilmesi gibi bir şey söz konusu değildir, bunlar kazanılmış haktır, bu haklarının en büyük savunucusu Milli Eğitim Bakanlığıdır."

Mahkemeye başvurarak iptal kararı çıkartan CHP milletvekili Aydın Ayaydın da “Bu işin sonuna kadar takipçisi olacağım. Sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunacağım. Bakanlık yeni bir sıralama yapmalı” dedi.

TEOG MAZERET SINAVLARI 10-11 MAYIS’TA

Saat 09.00’dan itibaren fen ve teknoloji, T.C inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil sınavlarına giren 8’inci sınıf öğrencileri, saat 12.00’deki son oturumla bugünkü TEOG maratonunu tamamladı. Bu sınavlara katılamayanlar için yapılacak mazeret sınavları ise 10-11 Mayıs’ta.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından (MEB) ortaokul 8’inci sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen ikinci dönem ortak sınavlarının ilk oturumları sona erdi.

Yurtiçi ve yurtdışında toplam 986 sınav merkezinde, 15 bin 814 okulda, 91 bin 8 salonda gerçekleştirilen sınavlara, 1 milyon 271 bin 273 öğrenci katıldı. 8’inci sınıf öğrencileri dün başlayan TEOG maratonu kapsamında Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen ve teknoloji, T.C inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil olmak üzere toplam 6 dersten sınava girdi.
Sınavların tamamlanması ile soru kitapçıkları da öğrencilere dağıtıldı. Alınmayan soru kitapçıkları milli eğitim müdürlükleri tarafından değerlendirilecek.

Velilerde aynı heyecanı yaşıyor

İçeride iyi bir liseye yerleşmek için öğrenciler ter dökerken, veliler de dışarıda onlarla benzer duyguları paylaştı. Öğrenci velisi Yağmur Bayraktar, "Çocuğum kadar heyecanlıyım. Ben de sınava giriyorum onunla. Stresimiz var. İyi bir gelecek ve okul için buradayız" diye konuştu.

Siren Atabey de heyecanlı olduğunu söyledi. Erken saatte okula geldiğini ve sınav sonuna kadar onu her anlamda destekleyeceğini anlattı.

Merkezi sınavlardan öğrenciler "memnun"   

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından bu yıl ilk kez yapılan merkezi ortak sınavlara giren öğrenciler, yeni ortaöğretime geçiş sisteminden memnun olduklarını söyledi.
    
Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) kaldırılmasının ardından bu yıl ilk kez uygulamaya konulan yeni ortaöğretime geçiş sistemi kapsamında yapılan merkezi ortak sınavlar tamamlandı.
    
28-29 Kasım'da ilk dönem yazılılarının yapıldığı merkezi ortak sınavların, ikinci dönemki yazılılarında, 8’inci sınıf öğrencileri dün Türkçe, matematik, din kültürü ve ahlak bilgisi, bugün ise fen ve teknoloji, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil sınavlarında ter döktü.
    
Sınavları değerlendiren 8’inci sınıf öğrencisi Selen Ayda, sınavının iyi geçtiğini belirtti ve en çok matematik yazılısın zorlandığını söyledi.
    
İnkılap tarihi ve din kültürü yazılılarının da geçen dönem yapılan ortak sınavlara göre daha kolay olduğunu dile getiren Ayda, bu sene uygulamaya konulan ortaöğretime geçiş sisteminin geçen yıl yapılan SBS'den daha kolay olduğunu ifade etti.
    
Ayda, günde 3 sınava girmenin kendisini zorlamadığını söyleyen, "SBS'de bütün sınavlar aynı gün giriyorduk. O daha zordu, bu sistem daha kolay. Aralarda molaların olması stresimizi daha da azaltıyor. Sınavların 2 güne yayılması da daha iyi oldu" dedi.
   
8’inci sınıf öğrencilerinden Gülin Ölmez ise sınavlarda en çok İngilizce'de zorlandığını belirterek, yeni sistemle liselere girişler için sadece bir sınav yapılmamasının daha iyi olduğunu, stresini azalttığını söyledi.
    
Sınava giren öğrencilerden Mert Işık da bugünkü sınavda İngilizce testinin kendisini biraz zorladığını belirterek, birinci döneme kıyasla bu dönemki sınavlar için daha çok çalıştığını belirtti.
    
SBS'ye göre merkezi ortak sınavların daha iyi olduğunu dile getiren Işık, "3 yanlışın bir doğruyu götürdüğü sistem kötüydü. Burada yanlışlar doğruyu götürmediği için güzel oldu" diye konuştu.
    
Mert Işık'ın annesi Asuman Işık ise bu sistemin eski sisteme göre daha iyi olduğunu dile getirerek, çocukların daha az heyecanlandığını söyledi.
    
Asuman Işık, "Önceden bir sınava giriyorlardı. Çocuklarla beraber hepimiz daha çok heyecanlıydık. Sınav ikiye bölündü. Bundan daha çok memnunum. Aileleri daha çok rahatlattı" ifadelerini kullandı.
    
Öğrenci Doğa Şahin de kendisini en çok zorlayan testin matematik olduğunu kaydederek, merkezi ortak sınavların eski sisteme göre daha kolay olmasından memnuniyet duyduğunu ifade etti.
    
Öğrenci Serena Aydın ise sınavının iyi geçtiğini dile getirerek, "Geçen seneki çıkmış sorulara baktım, onların sınavları bizimkine göre birazcık daha zordu. Bizde daha basit sormuşlar. Sınavım iyi geçti. Eski sitemde tek bir sınava girip her şey belirleniyordu ama bunda ilk sınav kötü geçse bile daha çok çalışıp ikincisinde düzeltme şansımız var. Bu sistem daha iyi, memnunum" dedi.
    
8’inci sınıf öğrencilerden Elif Sıla Şahin de en çok İngilizce testinde zorlandığını ifade ederek, SBS'de tek bir şanslarının olduğunu, bu sınavda ise kendilerine ikinci bir şans verildiğini belirtti.
    
Melisa Aydın da yeni sistemde bir yanlış yaptıklarında düzeltmek için şansları olduğunu belirterek, stres yapmadığını ama korktuğu derslerde heyecanlandığını söyledi.
    
Onat Tufan ise ilk gün sınavının daha iyi geçtiğini, bugünkü sınavlarda en fazla Fen ve Teknoloji ile İngilizce yazılısında zorlandığını belirtti.
    
Merkezi ortak sınavların SBS'den daha iyi olduğunu belirten Tufan, kendi sınıflarında sınavlara girdikleri için daha rahat olduklarını, strese girmediklerini dile getirdi.

Öğrenci Velisi Tufan: Bu sene sistem iyiydi

Onat Tufan'ın velisi Zeynel Tufan da dönem başından beri kendilerinin de çocuklarıyla sınava hazırlandıklarını ifade ederek, hem kasımdaki hem bu dönemdeki sınavlarda çocuklarından emin olduklarını söyledi.
    
Veli Tufan, "Stres bence azaldı. Bu dönemdeki sisteminde, sınavların hem kasımda hem nisanda olması daha avantajlı oldu. Bu sene sistem iyiydi. Bunun sonuçları da herhalde kendini gösterecek. 3. sınavları var, ondan sonra kendilerini rahatça yaza hazırlayabilirler" şeklinde konuştu.

Mazeret sınavları 10-11 Mayıs'ta

Sınavlara katılamayanlar için mazeret sınavları, 10-11 Mayıs tarihlerinde yapılacak. Sınav sonuçlarının haziran ayında açıklanması planlanıyor.
Puanlar nasıl hesaplanacak?
Öğrencilerin, 6, 7 ve 8'inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8'inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacak. Elde edilen toplam, ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan belirlenecek. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacak.

TEOG SINAVINDA KADERİ MATEMATİK BELİRLEYECEK

Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının ikinci dönem birinci oturumları bugün yapıldı. İlk oturumlarda öğrenciler matematikte zorlandıklarını söylerken uzmanlara göre Türkçe ile din kültürü ve ahlak bilgisi soruları beklendiği gibi oldu. Matematik ise zorlayıcı nitelikteydi.

Uğur Dershaneleri rehberlik uzmanlarının sınava yönelik görüşleri şöyle:

Türkçe: Sınavda 8’nci sınıf müfredatına bağlı kalındı. Kasım ayındaki Ortak Sınav’ın aksine, OKS döneminden beri Türkçe sorularında genel kural hâline gelen yüzde 80 “okuma”; yüzde 20 “yazma ve dil bilgisi” öğrenme alanlarına ait oransal dağılıma geri dönüldü. Türkçe’de dil bilgisi kazanımlarında önemli bir yer tutan fiilin çatı özellikleri ve yazma alanına ait yazım kurallarıyla ilgili bir soru yok. Yapılandırmacı sorulara, özellikle görsel okumaya, yer verilmedi. Ayırt edici, zor diye nitelenebilecek bir soru yok. Soruların tamamını doğru yapan öğrenci sayısı çok fazla olacak. Türkçe sorularının doğru ortalaması yurt genelinde geçen seneye oranla artacak.
Matematik: Birinci Dönem Merkezi Ortak Sınavların kapsamı olan konulardan sadece 3 soru yöneltildi. Geri kalan sorular iki sınav arasında işlenen konulardan geldi. İşlenen konuların yoğunluğundan dolayı 11 soru geometri, 9 soru da matematik kapsamında yer alıyor. Merkezi Ortak Sınavlarda temel bilgiyi ölçen soruların çoğunlukta olduğunu belirtmenin yanı sıra şekil uzay ve problem çözme konularında öğrencileri zorlayıcı soruların yer aldığını da belirtmek gerekiyor. Sınav, genel olarak birinci dönemdekine göre daha eleyici sorulardan oluşuyor. Bir konu hakkında öğrenciyi düşünmeden sonuca götüren sorulardan çok, yorum ve analiz yapmayı gerektiren sorular yer alıyor. Yerleştirmelerde asıl sıralamayı bu sınav oluşturabilir.

Din kültürü ve ahlak bilgisi: Seviye Belirleme Sınavlarında kullanılan yapılandırıcı yaklaşıma uygun soruların oranı önceki sınava göre daha az. Geçen sınavda olduğu gibi hadis ve ayet yorumlamaya ve bilgiyi sorgulamaya dayanan sorular daha ağırlıklı. Soruların ilk sınava oranla daha kolay ve net olduğu görüldü.

Nazik Kösegil (Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü): Ortaöğretim kurumlarına geçişte kullanılacak olan Merkezi Sistem Ortak Sınavlarının ikinci dönem ilk oturumları hem öğrenciler hem veliler için heyecanlı geçti. Sınav uygulamasına birinci dönem de katılan öğrencilerin bugün girdikleri sınavlara, daha rahat girdikleri gözlendi. Veliler ise öğrencilere göre daha çok heyecanlı ve gergindi. Veliler bu gerginliklerini öğrencilere yansıtmamalılar. Velilere önerim, öğrenciye bugün girdiği sınavlarla ilgili olumsuz yorum yapmamaları olacak. Öğrencilere önerim ise bugün girdikleri sınavların olumlu ya da olumsuz değerlendirmesini bırakarak yarın yapılacak sınav oturumlarına kendilerini hazırlamaları.

Sorular müfredata uygun

Fen Bilimleri Dershanesi’nin Bölüm Başkanlarının değerlendirmesi ise şöyle:
Türkçe: Anlam-yorum soruları, bu yılda belirleyiciydi. Öğrencilerin ayrıştırma, birleştirme, algılama becerilerini ölçen bu soruların yanı sıra dil bilgisi soruları da MEB’in sınav müfredatına uygundu.

Matematik: Sorular MEB okul müfredatlarına uygun ve müfredatta belirtilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmış. 2013 ve önceki yılların SBS soruları ile benzerlik gösteriyor. Birinci TEOG sınavına göre genel anlamda daha belirleyici kolay, orta ve zor sorulardan oluşuyor.

Din kültürü ve ahlak bilgisi: Soruları açık anlaşılır kolay ve netti. Öğrencinin kavram bilgisini ölçen sorulara fazlaca yer verildi. Sorular müfredata uygun.

Matematik belirleyici olacak

Bilfen İlköğretim Kurumları bölüm başkanları ise şu değerlendirmeyi yaptı:

Türkçe: 2’nci dönem TEOG Türkçe sınavında tüm soruların kazanımlara uygun olarak hazırlandığı görülüyor. 20 Türkçe sorusunun 4’ü dil bilgisi, 16’sı anlam bilgisinden geldi. Anlam soruları, okuduğunu doğru yorumlayabilen ve bu yorumlarını da sahip olduğu bilgi ile birleştirebilen öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği nitelikte. Dil bilgisi soruları ise birkaç kazanımın birleştirildiği ve gerekli bilgiye sahip öğrencilerin çözebileceği özellikte. 6 ve 7’nci sınıf kazanımlarına ait, birinci sınavda soru getirmeyen bir başlık olan “Edebi bilgiler” konusundan da bir soru geldi. Öğrenciler bu soruyu geçmiş yıllardaki bilgilerine dayanarak cevapladılar. Hata içermeyen bir sınavdı.
Matematik: Kasım ayında yapılan 1. TEOG sınavına göre matematik soruları bu sınavda çok daha zordu ve ayırt edici nitelikteydi. Soru dağılımlarında öngördüğümüz gibi geometri kazanımları ağırlıktaydı. Sınava genel olarak bakıldığında soruların kazanımlara uygun olduğu ve herhangi bir hata içermediği görülmektedir. Soruların yapısı itibarıyla görsel yorumlaması güçlü öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı. Sınav süresini doğru kullanmanın önemini öğrenciler matematik sorularıyla bir kez daha kavradılar. Soruların zorluk seviyesi sebebiyle pek çok öğrenci cevaplarını kontrol etme fırsatı bulamazken zaman yönetimini doğru yapabilen öğrenciler farklarını burada ortaya koydular.

Din kültürü ve ahlak bilgisi: Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi sorusunun 5 tanesi “Hz. Muhammed’in Erdemli Davranışları”, 4 tanesi “Kur’an’a Göre Akıl ve Bilgi”, 4 tanesi “İslâm Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar”, 2 tanesi “Dinler ve Evrensel Öğütleri”, 3 tanesi “Kaza ve Kadere İman”, 2 tanesi de “Hac, Zekât ve Kurban” ünitesinden geldi. Sorular kitabi bilgilere göre hazırlandığı için bilgi eksiği olmayan ve yorum katmadan soruları çözen öğrencilerin başarılı olması bekleniyor.

Bugün yapılan sınavlara geçerli bir mazeret sebebiyle katılamayan öğrenciler, mazeretlerini belirten resmi belge veya velisinin izni ile belirlenen tarihlerde mazeret sınavına girebilecek. Yarın gerçekleştirilecek olan II. oturumlarda ise öğrenciler Fen ve Teknoloji, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Yabancı Dil derslerinden sınava girecek.


TEOG SINAV SONUÇLARI BU ADRESTEN AÇIKLANACAK