Ortaöğretime geçiş sistemi yıllardır üzerinde tartışılan ve önümüzdeki
yıllarda da tartışılmaya devam edilecek olan konuların başında
gelmektedir.
2013 yılında, MEB’in çağrısı üzerine, ERG, TEDMEM ve SETA
hazırladıkları raporlarda ortaöğretim ve geçiş sistemine ilişkin model
önerilerini kamuoyuyla ve MEB yetkilileriyle paylaşmıştır. Bu üç düşünce
kuruluşunun yeniden yapılanma önerilerinde öne çıkan noktalar
şunlardır:*
“1) Sadece tek bir sınava değil birden fazla girdiye (ilköğretim
başarı notları, öğretmen puanı, öğrencinin özel yetenekleri, tercihler,
adres) dayanan bir ortaöğretime geçiş sistemine ihtiyaç vardır.
2) Merkezi sınavla (ya da merkezi sınav, ilköğretim başarı notları
ve öğretmen puanı bileşimiyle) öğrenci alan liseler sadece az sayıda
seçici devlet liselerinden ibaret olmalıdır.
3) Seçici devlet liselerinin sayısı ve kontenjanları yasal olarak
sınırlandırılmalıdır. Seçici devlet liselerinin toplam kontenjanı çağ
nüfusunun % 1 -% 2’sini aşmamalıdır.
4) Merkezi yerleştirme sınavına giren öğrenci sayısı önemli oranda
(yüzde 90’dan fazla) azaltılmalıdır. İlköğretim okullarında en yüksek % 3
- % 5 başarı dilimlerindeki öğrenciler sınava girmelidir.
5) Sınava girmeyen öğrenciler adresleri ve tercihleri temelinde ya
da adresleri, ilköğretim başarı notları ve tercihlerini bütüncül
değerlendirebilecek bir mekanizmayla, il ve ilçelerindeki okullarla
eşleştirilmelidir.
6) Yerleştirme sınavında, ya da yerleştirme puanının
belirlenmesinde, sadece çoktan seçmeli sorular değil, açık uçlu sorular
da olmalıdır.
7) Yerleştirme sınavında okul başarı puanı ve/veya öğretmen karar puanlarının ağırlığı kademeli olarak artırılmalıdır.
8) Ortaöğretim sisteminde eğitim kalitesi yükseltilmeli, farklı lise
türleri arasındaki ve farklı iller/ ilçelerdeki liseler arasındaki
kalite farkları azaltılmalıdır.”
Bu üç değerli kuruluşun raporlarında öne çıkan başlıkları ve
ortaöğretime geçiş sistemimizi birlikte ele alarak değerlendirecek
olursak; ortaöğretime geçiş sistemimizin, özellikle seçici devlet
liselerine, öğrencilerin % 1-2’lik diliminin alınması, diğer
öğrencilerin çeşitli şekillerde ortaöğretime yönlendirilmesi önerisinin
dikkate alınmadığı; merkezi sınavlara giren öğrenci sayısının %3-5
civarında olması gerektiği fikrinin hayata geçirilmediği, aksine bütün
öğrencilerin merkezi yazılı sınavlara zorunlu olarak gireceği; sınava
girmeyen öğrenciler olmayacağı gibi, sınavlar sonucunda herhangi bir
liseye yerleşemeyen öğrencilerin de, diploma notuna göre ortaöğretim
kurumlarına yerleşeceği; merkezi yazılı sınavlarda sadece çoktan seçmeli
sorular olacağı; ortaöğretime yerleştirme puanı hesaplanırken, merkezi
sınavların % 70, okul başarı puanının ise % 30 olacağı ortaya çıkmıştır.
Son olarak önerilen farklı lise türleri arasındaki ve farklı iller/
ilçelerdeki liseler arasındaki kalite farkları azaltılması önerisine
ise, bu kuruluşlarla alay edilircesine, başarıya göre gruplandırılan
liselerle karşılık verilmiştir.
MEB; ERG, TEDMEM ve SETA gibi kuruluşlara ortaöğretime geçiş sistemi
ile ilgili raporlar hazırlatmış, bu kuruluşların katıldığı toplantılar
gerçekleştirmiş ama sistemi belirlemede adeta “Burnunun dikine gidip” bu
kuruluşların sunduğu önerileri dikkate almayarak, kendi bildiğini
okumuştur.
*Yeni Ortaöğretime Geçiş Sistemi Üzerine Değerlendirmeler,
http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERG_OrtaO_gecis_politika_notu.pdf
27 Ekim 2013 Pazar
23 Ekim 2013 Çarşamba
MEB, Merkezi Ortak Sınav Kılavuzunu (TEOG Başvuru Kılavuzu) Yayınladı
Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları kapsamında, 8. sınıf öğrencilerinin birinci dönem ortak sınavı, 28-29 Kasım 2013, ikinci dönem ortak sınavı ise 28-29 Nisan 2014'te yapılacak.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş SistemiTemel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavlar Kılavuzu
Kılavuz Eki-Puan Hesaplamaları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılacak Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavlarına ilişkin kılavuza göre, 8. sınıf öğrencilerinin birinci dönem ortak sınavı 28-29 Kasım 2013, ikinci dönem ortak sınavı ise 28-29 Nisan 2014'te yapılacak.
MEB'in yeni düzenlemesiyle 8. sınıflarda Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, din kültürü ve ahlak
bilgisi, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil dersleri için her dönem, iki yazılısı olan derslerden birincisinin, üç yazılısı olan derslerden ikincisinin sınavı ortak yapılacak.
Bakanlık sınavlarla ilgili usul ve esasları içeren ''2013-2014 Eğitim-Öğetim Yılı Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları e- Kılavuzu''nu internet sitesinde yayınladı.
Kılavuzda yer alan bilgilere göre, ortak sınavlarda alınan puanlar yıl sonu başarı puanı hesaplamasına dahil edilecek.
Her dönem yapılan ortak sınavlarda ağırlıklandırılmış puanların hesaplanmasında Türkçe, matematik, fen ve teknoloji dersleri için dört, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, yabancı dil ve din kültürü ve ahlak bilgisi için iki katsayısı o dersin puanıyla çarpılarak herbir dersin ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı hesaplanacak. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılacak.
-Sınav günü ders yok
Ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamasında öğrencilerin, 6, 7 ve 8'inci sınıf yıl sonu başarı puanlarıyla 8'inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanacak, elde edilen toplam ikiye bölünerek merkezi sistemle öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirmeye esas puan hesaplamasında kullanılacak. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılacak.
Ortak sınavlar, tüm ülke genelinde, yurt dışında, KKTC ve Bakanlığa bağlı okulların bulunduğu, sınav yapılması uygun görülen merkezlerde Türkiye saatiyle 09.00, 10.30 ve 12.00'te başlayacak ve aynı anda gerçekleştirilecek.
Ortak sınavlar, sınav takviminde belirtilen tarihlerde, her sınav günü üç olmak üzere iki günde altı oturum halinde yapılacak. Sınav olan okullarda sınav günleri ders yapılmayacak. Öğrenciler olağanüstü haller ve özel durumlar dışında kendi okullarında, belirlenen sınıflarda sınava alınacak.
KKTC ve yurt dışında, MEB'e bağlı olmayan okullar hariç, ortak sınavlar ile ilgili tüm iş ve işlemler e-Okul sistemi üzerinden gerçekleştirilecek. Öğrencinin herhangi bir sorun ya da zorlukla karşılaşmaması için e-Okul sisteminde kayıtlı ve bilgilerinin güncel olması gerekiyor.
-Mazeret sınavına talep e-postayla bildirilecek
Ortak sınavlarda her ders için çoktan seçmeli 20 soru sorulacak, değerlendirmede yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecek. Ortak sınavlarda A ve B kitapçığı olmak üzere iki çeşit kitapçık verilecek. Sınav süresi her ders için 40 dakika olacak.
Yurt dışında bakanlığa bağlı olmayan okullar hariç, ortak sınavlara katılamayan öğrencilerin bilgileri okul müdürlüğünce sınav günü bitiminde e-okul sistemine işlenecek. Ortak sınavlara katılamayan diğer öğrenciler, mazeret durumunu gösteren belgeleri ile mazeret sınavına girme taleplerini ''ortaksinav@meb.gov.tr'' e-posta adresine, en geç ortak sınavlar tamamlandıktan bir gün sonra gönderecek.
Ortak sınavlara katılamayan öğrencilerin durumları, ''ilköğretim kurumları yönetmeliği 38. maddesi''nde belirtilen hükümler çerçevesinde değerlendirilerek okul müdürlüğünce karara bağlanacak ve aynı gün il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine bildirilecek. Mazereti okul müdürlüğünce uygun görülen öğrenciler için Bakanlıkça belirlenen tarih ve merkezlerde mazeret sınavı yapılacak.
Geçerli mazereti olmadan ortak sınav/sınavlara katılmayan, öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmeyecek ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınacak.
-Sınav tarihleri
Ortaokul 8. sınıfları için birinci dönem ortak sınavı 28-29 Kasım 2013'te, bu sınavın mazeret sınavı ise 14-15 Aralık 2013'te yapılacak. Sınav sonuçları ocak ayında açıklanacak.
İkinci dönem sınavları isi 28-29 Nisan 2014'te, mazeret sınavı ise 10-11 Mayıs 2014'te düzenlenecek. Sınav sonuçları ise haziran ayında açıklanacak.
-İlk oturumun sınavları Türkçe, matematik ve din kültürü ve ahlak bilgisi
Ortak sınavların birinci gün oturumlarında saat 9.00'da Türkçe, saat 10.30'da matematik, saat 12.00'de din kültürü ve ahlak bilgisi sınavları yapılacak.
Sınavların ikinci gün oturumunda ise saat 9.00'da fen ve teknoloji, saat 10.30'da T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, saat 12.00'de yabancı dil sınavları yapılacak. Her sınav için 40'ar dakika süre verilecek.
Öğretmenler, sınavlarda kendi okullarından farklı bir okulda görevlendirilecek.
Parasız yatılılık ve bursluluk hakkından yararlanmak isteyen 8. sınıf öğrencileri ayrıca PYBS'ye girmeyecek, ortaöğretime yerleştirmeye esas puanı ile değerlendirilecek.
-Sınava giriş şartları
Sınava girebilmek için öğrencilerde aranan şartlar şöyle:
''2013-2014 eğitim ve öğretim yılında örgün ortaokulların 8. sınıfında öğrenim görmek, örgün ortaöğretim kurumlarına kayıt ve devamda yaş sınırını doldurmamış olmak ve açık öğretim ortaokulunun 8. sınıfında öğrenim görüyor olmak, bu eğitim öğretim yılında yurt dışında bakanlığa bağlı okulların 8. sınıfında öğrenim görüyor olmak, yurt dışında öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, Türkiye'deki 8. sınıfa denk okullarda öğrenim görüyor olmak, KKTC'deki öğrenciler için Türkiye'deki 8. sınıfa denk okullarda öğrenim görüyor olmak.''
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ortak sınava gireceği sınıf ve sıra bilgisi, e-okul ve veli bilgilendirme sistemi üzerinden yayınlanacak. Sınavda öğrenci adına düzenlenmiş cevap kağıdı bulunacak. Bakanlıkça, ortaöğretim ortak sınavlarına ilişkin yayınlanan kılavuza göre, sınavlara girmek için ücret yatırılmayacak. E-okul sistemine kayıtlı 8. sınıf öğrencileri ortak sınavlara girmek için başvuru yapmayacak.
Öğrenciler ayrıca 2014 PYBS'ye girmeyecek. Parasız yatılılık veya bursluluk hakkından yararlanmak isteyen 8. sınıf öğrencilerinin başvuruları 2014 yılı PYBS kılavuzunda belirtilen tarihlerde öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüklerince e-Okul sistemi üzerinden yapılacak.
Açık öğretim ortaokulu öğrencilerinin başvuru işlemleri ise açık öğretim ortaokulu müdürlüğünce takip edilecek.
Yurt dışında bakanlığa bağlı olmayan okullardan sınava girmek isteyen öğrenciler, bu kılavuzda yer alan ilgili formu eksiksiz ve doğru bilgilerle dolduracak ve yurt dışında bulunan Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliği veya konsolosluk yetkililerine onaylatacak. Gerekli belgeler posta yoluyla gönderilebilecek, faksla bildirilen formlar kabul edilmeyecek.
-Okul müdürleri bilgileri güncelleyecek
Okulda kayıtlı öğrencilere ait bilgileri, e-Okul sistemindeki bilgilerle karşılaştırmak, doğruluğunu ve güncelliğini kontrol ve takip etmek okul müdürlüklerinin sorumluluğunda olacak.
Okul müdürleri aynı zamanda sınava girecek öğrenciler ile velileri bilgilendirecek, rehberlik edecek. Öğrencilerin sınava gireceği sınıf ve sırayı gösteren listenin çıktısını e-okul sistemi üzerinden alarak okullarında ilan da edecek müdürler, öğrencilerin fotoğraflarını güncelleyecek.
Müdürler okulunda sınav hizmeti alması gereken engelli öğrenci varsa bu öğrencinin velisini okulun bağlı bulunduğu Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Müdürlüğüne yönlendirecek ve gerekli bilginin sisteme işlenip işlenmediğini de takip edecek.
-Sınava girilecek sınıf e-okuldan görülebilecek
Öğrenciler, ortak sınavlarda, e-Okul sisteminde kayıtlı olduğu zorunlu yabancı dil dersinden sorumlu olacak. Buna bağlı olarak, okulunda birden fazla yabancı dil dersi alanların, şubesi değişenlerin, nakil işlemi yapılanların, zorunlu yabancı dil dersinin e-Okul sistemine işlenmesi gerekiyor. Bu konuyla ilgili öğrencilerin ferdi bildirimleri dikkate alınmayacak.
İşitme ve/veya zihinsel engeli öğrencinin yabancı dil sınavına katılması için velisi yazılı başvuru yapacak.
Mazeretlerini sınavlardan önce bildiren ve sınav günü mazeretli/mazeretsiz olarak ortak sınavlara girmeyen öğrencilerin bilgileri sınav günü son oturumdan sonra e-okul sistemine işlenecek.
Öğrencinin sınava gireceği sınıf ve sıra bilgisi, e-okul ve veli bilgilendirme sistemi üzerinden yayınlanacak. Okul yöneticileri e-okul sisteminden, öğrenci velisi ise veli bilgilendirme sistemi üzerinden öğrencinin hangi sınıf ve sırada sınava gireceğini görebilecek.
-Engelli öğrenciler sürekli kullandıkları araç gereçleri getirebilecek
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler, sınavlarda özelliklerine uygun hizmet alabilecek. Örgün eğitime devam edenler okul müdürlüğünün bağlı bulunduğu RAM'a, açık öğretim ortaokuluna devam edenlerin ise açık öğretim ortaokulu müdürlüğüne 25 Ekim 2013 tarihine kadar başvurmaları gerekiyor.
Okul müdürlükleri, velininin de görüşünü alarak öğrencilerin sınav hizmetiyle ilgili işlemlerin takibinden birinci derecede sorumlu olacak.
Sınav hizmetiyle ilgili yapılacak işlemlerde özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin, (evde ve hastanede eğitim hizmeti alanlar hariç) kendisinin de bulunması gerekiyor.
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere, RAM tarafından MEBBİS-RAM Modülü'ne işlenen bilgiler doğrultusunda sınav hizmeti verilecek. Sistemde bilgileri yer almayan öğrencilere bu hizmet sağlanamayacak.
Bu öğrenciler sürekli kullandıkları araç-gereç ve cihazları kendilerinin getirmesi kaydıyla sınavlarda kullanabilecek.
Görme, işitme engeli, ruhsal ve duygusal bozukluğu, yaygın gelişimsel bozukluğu, bedensel, zihinsel engeli olan öğrencilere sınavda 15'er dakika ek süre verilecek. Engel türüne göre bazı öğrenciler ise tek kişilik sınıflarda sınava alınacak.
Kaba motor becerilerinde engeli bulunan ortez, protez, yardımcı araç gereç kullanan öğrenciler giriş katlardaki sınıflara yerleştirilecek. Sınıflarda kullanılacak masa ve sıra öğrencinin özelliklerine uygun olarak düzenlenecek.
-Geç gelene ek süre verilmeyecek
Öğrenciler, sınav salonlarına, saat fonksiyonu dışında özellikleri bulunan saat, sözlük, hesap cetveli, hesap makinesi, çağrı cihazı, cep telefonu, telsiz, radyo gibi iletişim araçları ile her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlar bulunmaksızın sınava alınacak.
Bunları bulundurduğu belirlenen öğrencinin sınavı, sınav kurallarının ihlali gerekçesiyle tutanakla geçersiz sayılacak.
Öğrenciler, sınıf öğrenci yoklama listesinde belirtilen sınıf ve sıra numarasında oturacak. Gerektiğinde öğrencinin yerini değiştirme yetkisi sınıflarda bulunan öğretmenlere ait olacak.
Yerleştirme işlemlerinden sonra sınavda görevli öğretmenler sınavda uyulacak kuralları hatırlatacak, sınav evrakının bulunduğu güvenlik torbalarını öğrencilerin önünde açarak cevap kağıtlarını ve soru kitapçıklarını dağıtacak.
Öğrenci, cevap kağıdında yazılı olan T.C. kimlik numarası, adı ve soyadı bilgilerini kontrol edecek, hata varsa sınav görevlilerine söyleyecek, sınav görevlileri bu durumu tutanak altına alacak.
Öğrencinin adına düzenlenmiş cevap kağıdı bulunmuyorsa veya kullanılamayacak durumdaysa yeni bir cevap kağıdına öğrenci, kimlik bilgilerini sınavda görevli öğretmenin açıklamalarına göre yazacak ve kodlayacak.
Sınav görevlileri, dağıtılan sınav evrakının öğrenciye ait olup olmadığını kontrol edecek. Öğrenciler sınav öncesinde soru kitapçıklarını kontrol ederek eksik sayfa veya baskı hatası tespit ederse kitapçığın değiştirilmesini isteyecek.
Sınav bitiminden önce gelen tüm öğrenciler sınava alınacak, sınav bitmeden öğrenciler sınıflarından çıkmayacak. Geç gelen öğrencilere ek süre verilmeyecek.
-Kopyadan sınav iptal edilecek
Öğrenci, cevap kağıdı üzerindeki kitapçık türü ve cevap bilgileri işaretlemelerini kurşun kalemle yapacak. Öğrenci, cevap kağıdındaki imza bölümüne imzasını silinmeyen bir kalemle kendisi atacak.
Cevap kağıdında bulunan "Bu Bölüme Dokunmayınız" kısmı hiçbir şekilde işaretlenmeyecek.
Soru kitapçığının A ve B olmak üzere iki ayrı türü olacak, öğrenci A kitapçığını kullanıyorsa cevap kağıdında kitapçık türü bölümünün "A" yuvarlağını, B kitapçığını kullanıyorsa "B" yuvarlağını işaretleyecek. Sınav görevlileri de doğru işaretlemenin yapılmasını kontrol edecek.
Her sorunun 4 seçeneği olacak. Çift işaretlenmiş veya iyi silinmemiş cevaplar optik okuyucular tarafından yanlış cevap olarak değerlendirilecek. Cevap kağıdına işaretlenmeyen cevaplar değerlendirme işlemine alınmayacak.
Sınavlar esnasında kopya çekildiğinin sınav görevlilerince tespit edilmesi halinde kopya çeken öğrencilerin sınavları iptal edilecek.
Sınavlardan sonra cevap kağıtlarının değerlendirmesi yapılırken aynı sınıfta sınavlara giren ve aynı tür soru kitapçığını kullanan öğrenciler arasında bilgisayar sistemi aracılığıyla ikili/toplu kopya taraması yapılacak. İkili/toplu kopya taraması sonucunda kopya çektiği tespit edilen öğrencilerin ilgili testleri iptal edilecek.
-Kitapçık isteyen öğrenciye verilecek
Sınav bitiminden sonra öğrenciler, cevap kağıdını sınav görevlilerine teslim edecek ve sınav yoklama tutanağına imzalarını atacak.
Sınav görevlileri, sınava ait evrakı öğrencilerin önünde kontrol ederek toplayacak, cevap kağıtlarını sınav güvenlik torbasına koyup kapattıktan sonra soru kitapçıklarıyla birlikte bina sınav komisyonuna teslim edecek.
Bina sınav komisyonu, sınıflardan gelen sınav güvenlik torbalarını dönüş sınav evrak kutularına koyarak seri numaralı güvenlik kilidiyle bu kutuları kapatacak ve görevli kuryelere tutanakla teslim edecek. Kitapçıklar okullarda bırakılacak ancak aynı gün oturumlar tamamlandıktan sonra isteyen öğrenciye verilecek.
Mazeret sınavları da her gün üç oturum olmak üzere altı oturum halinde bakanlık tarafından belirlenecek okullarda yapılacak.
-Sınavın değerlendirilmesi
Ortak sınavlara katılacak öğrencilerin puanı, tek puan türünde hesaplanacak. Her soru eşit ağırlığa sahip olacak. Her adayın cevap kağıdı, 2 optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacak. Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacak. Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecek.
Kopya taraması sonucu iptal edilen dersin sınavı puanla değerlendirilmeyecek. Ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınacak.
Özründen veya başka bir sebepten dolayı herhangi bir dersten muaf olan öğrencilerin ortak sınav puanı, yıl sonu başarı puanı hesaplamasındaki usullere uygun olarak hesaplanacak. Soru iptali olması durumunda değerlendirme geçerli soru sayısı dikkate alınarak yapılacak.
Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yıl sonu puanları hesaplanacak. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yıl sonu başarı puanı elde edilecek. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacak.
Türkçe, matematik, fen ve teknoloji derslerinin ağırlık katsayısı 4, din kültürü ve ahlak bilgisi, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil derslerinin ise 2 olarak tespit edildi.
Ortak sınavların sonuçları bakanlıkça belirtilecek tarihlerde e-Okul sistemine işlenecek. Öğrencilere sınav sonuç belgesi ayrıca gönderilmeyecek.
-Ülkemizi temsil edenlere ek puan
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından gerçekleştirilen uluslararası bilim olimpiyatları ve matematik olimpiyat sınavlarıyla proje yarışmalarında, ulusal elemelerden geçtikten sonra ülkemizi temsil etme hakkı kazanan öğrencilere, katıldıkları yılın yıl sonu başarı puanlarına belirlenen oranda ek puan verilecek.
Ek puan hakkından, derece veya katılım belgelerini ibraz eden öğrenciler yararlanabilecek.
-Sınava itiraz 10 TL
Ortak sınavlara giriş şartlarını taşımadığı halde öğrencinin sınava girmesi, cevap kağıdının dönüş sınav güvenlik torbasından çıkmaması, zarar görmüş ya da eksik çıkması halinde sınav geçersiz sayılacak.
Sınav geçersiz sayılmasına neden olacak durumlar şöyle belirlendi:
''Öğrencinin herhangi bir öğrenciden ya da dokümandan kopya çektiğinin sınav görevlilerince tespit edilmesi, başka öğrencinin sınav evrakının kullanılması, öğrencinin yerine başkasının sınava girmesi, her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlar ve saat fonksiyonu dışında özellikleri bulunan saatlerle cep telefonu, telsiz gibi iletişim araçları ve defter, kitap, sözlük, hesap cetveli gibi araçları sınav anında öğrencinin yanında bulundurması, dönüş sınav güvenlik kutuları dışında posta ya da farklı bir yolla sınav evrakı gönderilmesi, cevap kağıdı değerlendirilirken aynı sınıfta oturan adaylarının sıraları dikkate alınmaksızın yapılan kopya analizi sonucuna göre ikili/toplu kopya tespit edilmesi, sınav evrakına zarar verilmesi (soru kitapçığını, cevap kağıdını yırtmak, teslim etmemek ve benzeri) durumlarında yönergede belirtilen sınav kuralları ihlal edildiği için sınav görevlilerinin ve yetkililerin tuttuğu tutanaklar da dikkate alınarak öğrencinin sınavı geçersiz sayılacak.''
Ortak sınavı geçersiz sayılan öğrenciler mazeret sınavına alınmayacak. Sınavlara itiraz edilebilecek. Her ders için yapılan itirazların incelenmesi için öğrenci velisi tarafından ilgili bankaların herhangi birine 10 TL yatırılacak. İtirazın haklı bulunması halinde ücret iade edilecek.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavlar Kılavuzu
Kılavuz Eki-Puan Hesaplamaları
21 Ekim 2013 Pazartesi
PTT KPSS'den personel alımı Kaç Kişi Alınacak?İşte Personel Alım Yapılacak Tüm Bölümler
Devlet bu ay 9 bin yeni memur alacağını açıkladı. İşte yeni memurların alınacağı bölümler...
2013 Yılı PTT 2332 Gişe Görevlisi Başvuru Şartları ve Başvuru Tarihleri
PTT 2013 Yılı 1025 Dağıtıcı Başvuru Şartları ve Başvuru Tarihleri
Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri 359 Memur Alım İlanı
Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı 477 Personel Alımına İlişkin Açıklama Yaptı
Kamu kurum ve kuruluşları Ekim ayı içinde çıktıkları ilanlarla 9 bine yakın kamu personeli alacak.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 100 uzman yardımcısı alacak. Başvurular 21 Ekim ile 11 Kasım tarihleri arasında alınacak. Hukuk Fakültesi, Kamu Yönetimi/ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Maliye, İktisat, İşletme, Çalışma Ekonomisi, Sosyoloji, Bilgisayar Mühendisliği, Çevre Mühendisliği, Elektrik Elektronik Mühendisliği, Harita Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Şehir ve Bölge Planlama, Mimarlık, Biyoloji bölümü mezunları alınacak.
Tarım Kredi Kooperatifleri: Memurlar.net'in haberine göre, Tarım Kredi Kooperatifleri ise 96 lisans ve 109 önlisans mezunu memur alacak. 2012 veya 2013 KPSS puanına sahip olmak gerekiyor. Başvurular 4 Kasıma kadar yapılabilecek.
Önlisans düzeyinden Bankacılık, Bankacılık ve Sigortacılık, Bilgisayar Destekli Muhasebe, Bilgisayarlı Muhasebe ve Vergi Uyg., İşletmecilik, Kooperatifçilik, Maliye, Muhasebe, Pazarlama, Satış Yönetimi, Sigortacılık, Tarımsal Kooperatifçilik, Tarımsal Pazarlama, İşletme Yönetimi, Banka ve Sigorta Yönetimi, Bitkisel Ürünlerde Muhafaza ve Pazarlama, Finans, İşletme, Para ve Sermaye Yönetimi, Tarım İşletmeciliği ve Pazarlama ve Depolaması, Tarımsal İşletmecilik, Genel İşletme, Finans ve Muhasebe, Pazarlama ve Satış, Tarım İşletmeciliği ve Pazarlama, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Tarım İşletmeciliği, İşletme- Muhasebe, Adalet Meslek Yüksekokulu mezunu olması..
Lisans düzeyinden başvuracakların ise Bankacılık, Bankacılık Finans, Bankacılık ve Sigortacılık, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Ekonomi, İktisat, İşletme/İşletmecilik, Kamu Yönetimi, Maliye, Muhasebe, Sigortacılık, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Muhasebe-Finansman, Ekonomi ve Finans, Muhasebe ve Finansal Yönetim, Sigortacılık ve Risk Yönetimi, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Bankacılık ve Finans/Bankacılık ve Finansman, İşletme-Ekonomi/İşletme-İktisat, Uluslararası Finans, Maliye-Muhasebe, Çalışma Ekonomisi, Pazarlama mezunu olması gerekiyor.
Göç Genel Müdürlüğü: Göç Genel Müdürlüğü taşra teşkilatı için 500 il göç uzman yardımcısı alacak. Başvuracakların, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinden mezun olması ve KPSSP31, KPSSP35, KPSSP48, KPSSP112, KPSSP113 puan türlerinden herhangi birinden 70 ve üzeri puan almış olması gerekiyor. PTT , toplamda 3534 personel alacak.534 kadronun dağılımı şu şekilde: 70 Bilgisayar, 8 elektrik elektronik, 15 elektrik, 22 inşaat, 10 makine mühendisi, 12 mimar, 10 avukat, 30 tekniker, 2 bin 332 gişe görevlisi, bin 25 dağıtıcı.
Mühendis, mimar, avukat ve tekniker pozisyonları için sözlü sınav yapılacak. Diğer unvanlar için sadece 2012 KPSS sonuçları esas alınacak.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 100 uzman yardımcısına ilave olarak bu yıl 477 personel daha alacak
477 kişilik personel alımının 360'ı 2013/2 KPSS tercihlerinde, 117'si ise sözleşmeli olarak Aralık ayında ilan edilecek. KPSS 2013/2 atamalarında alım yapılacak branşlar ve sayıları şöyle olacak:
"Çevre mühendisi 79, elektrik elektronik mühendisi 21, harita mühendisi 29, inşaat mühendisi 72, makine mühendisi 21, jeofizik mühendisi 8, mimar 31, şehir plancısı 27, memur 72"
4-B sözleşmeli personel alımı yapılacak branşlar ve sayıları ise şöyle: "Çevre mühendisi 48, elektrik mühendisi 7, harita mühendisi 11, inşaat mühendisi 18, makine mühendisi 8, jeofizik mühendisi 6, jeoloji mühendisi 3, mimar 12, şehir plancısı"
SGK; 281 önlisans, 100 lisans mezunu olmak üzere 381 sözleşmeli personel alacak.
Gelir İdaresi Başkanlığı 50 hukuk, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler, iktisat, işletme fakültesi, 25 bilgisayar, endüstri, elektrik elektronik, elektronik, elektronik ve haberleşme, yazılım mühendisliği mezunu olma
Maliye Bakanlığı iktisadi ve idari bilimler, iktisat, işletme, hukuk ve siyasal bilgiler mezunu 256 defterdarlık uzman yardımcısı alacak.
Başvurular 21 Ekim ila 1 Kasım tarihleri arasında alınacakk üzere toplam 75 gelir uzman yardımcısı alacak. Diyanet İşleri Başkanlığı 500 kuran kursu öğreticisi, 3000 imam hatip, 250 müezzin kayyım almak için ilana çıktı.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı 38 sivil memur alımı için ilana çıktı. 31 Ekime kadar başvurulması gerekiyor.
Adli Tıp Kurumu 55 personel alacak. Adli Tıpın alacağı 55 personelin dağılımı şu şekilde: 1 inşaat, 3 makine, 1 elektrik elektronik, 2 kimya mühendisi, 1 sıhhı tesisat, 1 elektrik, 1 inşaat teknisyeni, 1 fotoğraf, 2 bilgisayar, 3 kimya, 1 radyoloji teknikeri, 2 fizikçi, 2 kimyager, 8 memur, 18 VHKİ, 6 laborant, 2 biyolog
Üniversiteler.
Toplam 1222 ÖYP araştırma görevlisi alacak. Araştırma görevlisi kadrolarına başvuran adayların, yerleştirme işlemleri lisans genel not ortalamalarının %25'i ile Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavında (ALES) ilgili alanda alınan puanlarının %60'ı ve varsa yabancı dil puanlarının %15'i dikkate alınarak YÖK Başkanlığınca merkezi sistemle gerçekleştirilecektir.
10/10/2013 tarihinde ilan edilen ÖYP araştırma görevlisi kadrolarına tercih işlemleri 21/10/2013-30/10/2013 (Saat:17:30) tarihleri arasında YÖK Başkanlığı resmi internet sitesi üzerinden yapılacaktır.
Ayrıca bazı kurumlar müfettiş yardımcısı alacak. O kurumlar şu şekilde: TÜDEMSAŞ- 1, DSİ- 7, Vakıflar Genel Müdürlüğü- 10, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı- 15 müfettiş yardımcısı alacak
2013 Yılı PTT 2332 Gişe Görevlisi Başvuru Şartları ve Başvuru Tarihleri
PTT 2013 Yılı 1025 Dağıtıcı Başvuru Şartları ve Başvuru Tarihleri
Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri 359 Memur Alım İlanı
Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı 477 Personel Alımına İlişkin Açıklama Yaptı
Kamu kurum ve kuruluşları Ekim ayı içinde çıktıkları ilanlarla 9 bine yakın kamu personeli alacak.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 100 uzman yardımcısı alacak. Başvurular 21 Ekim ile 11 Kasım tarihleri arasında alınacak. Hukuk Fakültesi, Kamu Yönetimi/ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Maliye, İktisat, İşletme, Çalışma Ekonomisi, Sosyoloji, Bilgisayar Mühendisliği, Çevre Mühendisliği, Elektrik Elektronik Mühendisliği, Harita Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Şehir ve Bölge Planlama, Mimarlık, Biyoloji bölümü mezunları alınacak.
Tarım Kredi Kooperatifleri: Memurlar.net'in haberine göre, Tarım Kredi Kooperatifleri ise 96 lisans ve 109 önlisans mezunu memur alacak. 2012 veya 2013 KPSS puanına sahip olmak gerekiyor. Başvurular 4 Kasıma kadar yapılabilecek.
Önlisans düzeyinden Bankacılık, Bankacılık ve Sigortacılık, Bilgisayar Destekli Muhasebe, Bilgisayarlı Muhasebe ve Vergi Uyg., İşletmecilik, Kooperatifçilik, Maliye, Muhasebe, Pazarlama, Satış Yönetimi, Sigortacılık, Tarımsal Kooperatifçilik, Tarımsal Pazarlama, İşletme Yönetimi, Banka ve Sigorta Yönetimi, Bitkisel Ürünlerde Muhafaza ve Pazarlama, Finans, İşletme, Para ve Sermaye Yönetimi, Tarım İşletmeciliği ve Pazarlama ve Depolaması, Tarımsal İşletmecilik, Genel İşletme, Finans ve Muhasebe, Pazarlama ve Satış, Tarım İşletmeciliği ve Pazarlama, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Tarım İşletmeciliği, İşletme- Muhasebe, Adalet Meslek Yüksekokulu mezunu olması..
Lisans düzeyinden başvuracakların ise Bankacılık, Bankacılık Finans, Bankacılık ve Sigortacılık, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Ekonomi, İktisat, İşletme/İşletmecilik, Kamu Yönetimi, Maliye, Muhasebe, Sigortacılık, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Muhasebe-Finansman, Ekonomi ve Finans, Muhasebe ve Finansal Yönetim, Sigortacılık ve Risk Yönetimi, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Bankacılık ve Finans/Bankacılık ve Finansman, İşletme-Ekonomi/İşletme-İktisat, Uluslararası Finans, Maliye-Muhasebe, Çalışma Ekonomisi, Pazarlama mezunu olması gerekiyor.
Göç Genel Müdürlüğü: Göç Genel Müdürlüğü taşra teşkilatı için 500 il göç uzman yardımcısı alacak. Başvuracakların, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinden mezun olması ve KPSSP31, KPSSP35, KPSSP48, KPSSP112, KPSSP113 puan türlerinden herhangi birinden 70 ve üzeri puan almış olması gerekiyor. PTT , toplamda 3534 personel alacak.534 kadronun dağılımı şu şekilde: 70 Bilgisayar, 8 elektrik elektronik, 15 elektrik, 22 inşaat, 10 makine mühendisi, 12 mimar, 10 avukat, 30 tekniker, 2 bin 332 gişe görevlisi, bin 25 dağıtıcı.
Mühendis, mimar, avukat ve tekniker pozisyonları için sözlü sınav yapılacak. Diğer unvanlar için sadece 2012 KPSS sonuçları esas alınacak.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 100 uzman yardımcısına ilave olarak bu yıl 477 personel daha alacak
477 kişilik personel alımının 360'ı 2013/2 KPSS tercihlerinde, 117'si ise sözleşmeli olarak Aralık ayında ilan edilecek. KPSS 2013/2 atamalarında alım yapılacak branşlar ve sayıları şöyle olacak:
"Çevre mühendisi 79, elektrik elektronik mühendisi 21, harita mühendisi 29, inşaat mühendisi 72, makine mühendisi 21, jeofizik mühendisi 8, mimar 31, şehir plancısı 27, memur 72"
4-B sözleşmeli personel alımı yapılacak branşlar ve sayıları ise şöyle: "Çevre mühendisi 48, elektrik mühendisi 7, harita mühendisi 11, inşaat mühendisi 18, makine mühendisi 8, jeofizik mühendisi 6, jeoloji mühendisi 3, mimar 12, şehir plancısı"
SGK; 281 önlisans, 100 lisans mezunu olmak üzere 381 sözleşmeli personel alacak.
Gelir İdaresi Başkanlığı 50 hukuk, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler, iktisat, işletme fakültesi, 25 bilgisayar, endüstri, elektrik elektronik, elektronik, elektronik ve haberleşme, yazılım mühendisliği mezunu olma
Maliye Bakanlığı iktisadi ve idari bilimler, iktisat, işletme, hukuk ve siyasal bilgiler mezunu 256 defterdarlık uzman yardımcısı alacak.
Başvurular 21 Ekim ila 1 Kasım tarihleri arasında alınacakk üzere toplam 75 gelir uzman yardımcısı alacak. Diyanet İşleri Başkanlığı 500 kuran kursu öğreticisi, 3000 imam hatip, 250 müezzin kayyım almak için ilana çıktı.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı 38 sivil memur alımı için ilana çıktı. 31 Ekime kadar başvurulması gerekiyor.
Adli Tıp Kurumu 55 personel alacak. Adli Tıpın alacağı 55 personelin dağılımı şu şekilde: 1 inşaat, 3 makine, 1 elektrik elektronik, 2 kimya mühendisi, 1 sıhhı tesisat, 1 elektrik, 1 inşaat teknisyeni, 1 fotoğraf, 2 bilgisayar, 3 kimya, 1 radyoloji teknikeri, 2 fizikçi, 2 kimyager, 8 memur, 18 VHKİ, 6 laborant, 2 biyolog
Üniversiteler.
Toplam 1222 ÖYP araştırma görevlisi alacak. Araştırma görevlisi kadrolarına başvuran adayların, yerleştirme işlemleri lisans genel not ortalamalarının %25'i ile Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavında (ALES) ilgili alanda alınan puanlarının %60'ı ve varsa yabancı dil puanlarının %15'i dikkate alınarak YÖK Başkanlığınca merkezi sistemle gerçekleştirilecektir.
10/10/2013 tarihinde ilan edilen ÖYP araştırma görevlisi kadrolarına tercih işlemleri 21/10/2013-30/10/2013 (Saat:17:30) tarihleri arasında YÖK Başkanlığı resmi internet sitesi üzerinden yapılacaktır.
Ayrıca bazı kurumlar müfettiş yardımcısı alacak. O kurumlar şu şekilde: TÜDEMSAŞ- 1, DSİ- 7, Vakıflar Genel Müdürlüğü- 10, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı- 15 müfettiş yardımcısı alacak
İlk TEOG (Merkezi Sınav) Kapıda
1,5 milyon öğrencinin gireceği merkezî yazılılara 5 hafta kaldı. Eğitimciler öğrencilere, “Şimdiden ders tekrarına başlayın.” uyarısı yapıyor.
Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) yerine getirilen merkezi sınavların altısı kasım ayının son haftasında yapılacak. Öğrenciler birinci dönem için fen ve teknoloji, matematik, Türkçe, inkılap tarihi, yabancı dil ve din kültürü derslerinden ortak sınava girecek. Din kültürünü almayan öğrenciler bu dersin sınavından muaf tutulacak. İkinci dönem sınavları ise nisan ayının son haftasında gerçekleştirilecek. Test usulü yapılacak sınavda 20'şer soru sorulacak ve sınav süresi 40 dakika olacak.Yeni sistemin öğrenci ve velileri kaygılandırabileceğine dikkat çeken Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Danışmanı Turgay Polat, rahatlatan önerilerde bulundu. Polat, sınıf ortamında, öğretmen gözetiminde yapılacak sınavlar için şunları söyledi: "Soruların yapısı ve tarzı geçtiğimiz dönemlerde yapılan SBS'ye benzeyecek. Bu nedenle öğrenciler, eski sorulara bakabilir. Kasım ayına kadarki konulara yoğunlaşsınlar. Dersi anladıktan sonra da konu ile ilgili bol bol soru çözsünler. Sınavlar; matematik-Türkçe-din kültürü gibi sayısal-sosyal şeklinde geleceği için bu onları çok yormayacak."
Anafen Okulları Genel Müdür Yardımcısı İsmail Efe de öğrencilerin şimdiden sınavlara motive edilmesi gerektiğine işaret etti. Efe, "Geçen yıllarda sınavlar haziran ayında yapılıyordu ve uzun bir süreç vardı. Şimdi ise süreç kısa. Bu zamanda oluşan motivasyon kayıplarının telafisi yok." dedi. Sınav öncesi hazırlıkların tamamlanması gerektiğini hatırlatan Efe, "Öğrenciler sınav konularını listelemeli, derslerde işlediği konular ile ilgili bol bol soru çözmeli ve günlük ders çalışma programı hazırlamalı. Eksik görülen veya anlaşılmayan konular, etüt takviyeleri ile bir an önce telafi edilmeli." diye konuştu. Öğretmen, aile ve öğrenci arasındaki iletişimin sıkı tutulması gerektiğini ifade eden Efe, bu dönemde çocukların her anlamda desteklenmesi gerektiğini dile getirdi.
Defter, kitap getirilmeyecek
Merkezi sınavlarda farklı bir güvenlik tedbiri uygulanmayacak. Ancak sınava kalem, silgi gibi ihtiyaçlar haricinde cep telefonu, kitap, defter getirilmeyecek. Öğrenciler sıralarında tekli oturacak. Kişiye özgü kitapçık olmayacak. İki farklı kitapçık türü hazırlanacak ve sınıflarda 2 öğretmen bulunacak. Başvuru ücreti ya da harç gibi herhangi bir isimle ödeme talep edilmeyecek. Anadolu, fen, sosyal bilimler liseleri ve özel okullar da dahil olmak üzere sınavla öğrenci alan tüm okullar için ek sınav yapılmayacak.
Liseye yerleşmede yüzde 70 etkili
Ortaöğretime yerleştirmeye esas puan 6, 7 ve 8. sınıf yıl sonu başarı puanlarının yüzde 30'u ile 8. sınıfta uygulanan merkezi sınav puanlarının yüzde 70'inden oluşacak. 6 ve 7'de bütün derslerin notlarını öğretmen verecek. 8. sınıfta ise merkezi sınavlar etkili olacak. 6, 7 ve 8. sınıfların yıl sonu başarı puanı 300, merkezi sınavların puanı 700 üzerinden hesaplanacak. Ortaöğretime yerleştirmeye esas puan ise bu ikisinin ortalaması alınarak 500 üzerinden hesaplanacak.
Zaman
19 Ekim 2013 Cumartesi
TEOG (Yeni Sınav Sisteminde) Liseye Yerleştirmelerde 6 ve 7. Sınıf Notları da Kullanılacak mı?
Bu yıl Liseye Yerleştirmelerde 6-7. Sınıf Notları da Kullanılacak mı?
Evet, kullanılacak. 6-7 ve 8. sınıf notları %30'u, sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirmelerde kullanılacak.
Yeni SBS' Sınavının Adı Nedir? TEOG: Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş…
TEOG'a göre Merkezi (Ortak) Sınavlar Ne Zaman Yapılacak?
Sınavlar (sadece 6 ders) 1. Dönem ve 2. Dönem olmak üzere yılda her dersten 2 kez yapılacak. Haftalık ders saati sayısı 3 ve daha fazla olan derslerin (Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe, Yabancı Dil) 2. yazılıları, haftalık ders saati sayısı 2 saat olan derslerin (İnkılap ve Din ) ise 1. yazılıları merkezi sınavla yapılacak. Sınavda her bir ders için 20 soru olacak. 1. Dönem merkezi sınavı Kasım ayının son haftasında, 2. Dönem sınavlarıysa Nisan ayının son haftası yapılacak.
Evet, kullanılacak. 6-7 ve 8. sınıf notları %30'u, sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirmelerde kullanılacak.
Yeni SBS' Sınavının Adı Nedir? TEOG: Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş…
TEOG'a göre Merkezi (Ortak) Sınavlar Ne Zaman Yapılacak?
Sınavlar (sadece 6 ders) 1. Dönem ve 2. Dönem olmak üzere yılda her dersten 2 kez yapılacak. Haftalık ders saati sayısı 3 ve daha fazla olan derslerin (Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe, Yabancı Dil) 2. yazılıları, haftalık ders saati sayısı 2 saat olan derslerin (İnkılap ve Din ) ise 1. yazılıları merkezi sınavla yapılacak. Sınavda her bir ders için 20 soru olacak. 1. Dönem merkezi sınavı Kasım ayının son haftasında, 2. Dönem sınavlarıysa Nisan ayının son haftası yapılacak.
İşte O Takvim
Ders Adı
|
Haftalık Ders Saati ve Sınav Sayısı
|
Merkezi Sınav
|
1. Dönem Sınav Zamanı
|
2. Dönem Sınav Zamanı
|
Soru Sayısı
|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
|
2 Saat Ders, 2 Sınav
|
1. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
|
2 Saat Ders, 2 Sınav
|
1. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Fen ve Teknoloji
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Matematik
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Türkçe
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Yabancı Dil
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
TEOG Sınav Sorularını Öğretmenler mi Hazırlayacak? Soru Havuzu Uygulaması Nasıl ve Ne Zaman Hayata Geçecek?
Soruları Öğretmenler mi Hazırlayacak? Soru Havuzu Uygulaması Nasıl ve Ne Zaman Hayata Geçecek?
Soruların hazırlanmasının koordinasyonu bakanlık tarafından yapılacak. İlk etapta sorular bakanlık tarafından hazırlanacak. İlerleyen yıllarda soru havuzu oluşturulacak. Soru havuzuna öğretmenlerden de soru istenecek ve gelen sorular havuza eklenecek. Soru havuzundaki sorulardan da soru çıkacak.
TEOG'a göre Merkezi (Ortak) Sınavlar Ne Zaman Yapılacak?
Sınavlar (sadece 6 ders) 1. Dönem ve 2. Dönem olmak üzere yılda her dersten 2 kez yapılacak. Haftalık ders saati sayısı 3 ve daha fazla olan derslerin (Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe, Yabancı Dil) 2. yazılıları, haftalık ders saati sayısı 2 saat olan derslerin (İnkılap ve Din ) ise 1. yazılıları merkezi sınavla yapılacak. Sınavda her bir ders için 20 soru olacak. 1. Dönem merkezi sınavı Kasım ayının son haftasında, 2. Dönem sınavlarıysa Nisan ayının son haftası yapılacak.
Soruların hazırlanmasının koordinasyonu bakanlık tarafından yapılacak. İlk etapta sorular bakanlık tarafından hazırlanacak. İlerleyen yıllarda soru havuzu oluşturulacak. Soru havuzuna öğretmenlerden de soru istenecek ve gelen sorular havuza eklenecek. Soru havuzundaki sorulardan da soru çıkacak.
TEOG'a göre Merkezi (Ortak) Sınavlar Ne Zaman Yapılacak?
Sınavlar (sadece 6 ders) 1. Dönem ve 2. Dönem olmak üzere yılda her dersten 2 kez yapılacak. Haftalık ders saati sayısı 3 ve daha fazla olan derslerin (Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe, Yabancı Dil) 2. yazılıları, haftalık ders saati sayısı 2 saat olan derslerin (İnkılap ve Din ) ise 1. yazılıları merkezi sınavla yapılacak. Sınavda her bir ders için 20 soru olacak. 1. Dönem merkezi sınavı Kasım ayının son haftasında, 2. Dönem sınavlarıysa Nisan ayının son haftası yapılacak.
İşte O Takvim
Ders Adı
|
Haftalık Ders Saati ve Sınav Sayısı
|
Merkezi Sınav
|
1. Dönem Sınav Zamanı
|
2. Dönem Sınav Zamanı
|
Soru Sayısı
|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
|
2 Saat Ders, 2 Sınav
|
1. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
|
2 Saat Ders, 2 Sınav
|
1. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Fen ve Teknoloji
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Matematik
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Türkçe
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Yabancı Dil
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
TEOG Sınavında Farklı Kitapçık Türleri Olacak mı? ÖSYM Sınavları Gibi Kişiye Özgü Kitapçık Kullanılacak mı?
Sınavda Farklı Kitapçık Türleri Olacak mı? ÖSYM Sınavları Gibi Kişiye Özgü Kitapçık Kullanılacak mı?
Sorular farklı kitapçık türlerine basılacak, ancak kişiye özgü kitapçık kullanılmayacak.
Sınavın Yapılacağı Sınıflarda Kaç Öğretmen Görev Alacak?
Her sınav salonunda 2 öğretmen görev alacak. Öğretmenlerden biri salon başkanı diğeri gözetmen olarak görev alacak. Bu şekilde sınavlarda kopyanın önüne geçilmiş olacak.
Merkezi Sistem Ortak Sınav Yapılacak Derslerin Çalışma Takvimine Göre Konu/Kazanımların Dağılım Çizelgeleri İçin Tıklayınız...
2013-2014 Yılı 8. Sınıf Sınav Takvimi İçin Tıklayınız...
2014 SBS (TEOG) Puanı Nasıl Hesaplanacak? Öğrenmek İçin Tıklayınız...
Kaynak: http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=46510#ixzz2i9iSZvtl
Sorular farklı kitapçık türlerine basılacak, ancak kişiye özgü kitapçık kullanılmayacak.
Sınavın Yapılacağı Sınıflarda Kaç Öğretmen Görev Alacak?
Her sınav salonunda 2 öğretmen görev alacak. Öğretmenlerden biri salon başkanı diğeri gözetmen olarak görev alacak. Bu şekilde sınavlarda kopyanın önüne geçilmiş olacak.
Merkezi Sistem Ortak Sınav Yapılacak Derslerin Çalışma Takvimine Göre Konu/Kazanımların Dağılım Çizelgeleri İçin Tıklayınız...
2013-2014 Yılı 8. Sınıf Sınav Takvimi İçin Tıklayınız...
2014 SBS (TEOG) Puanı Nasıl Hesaplanacak? Öğrenmek İçin Tıklayınız...
Ders Adı
|
Haftalık Ders Saati ve Sınav Sayısı
|
Merkezi Sınav
|
1. Dönem Sınav Zamanı
|
2. Dönem Sınav Zamanı
|
Soru Sayısı
|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
|
2 Saat Ders, 2 Sınav
|
1. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
|
2 Saat Ders, 2 Sınav
|
1. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Fen ve Teknoloji
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Matematik
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Türkçe
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Yabancı Dil
|
2 Saatten Fazla Ders ve 3 Sınav
|
2. Yazılı Sınav
|
Kasım Ayının Son Haftası
|
Nisan Ayının Son Haftası
|
20 Soru
|
Kaynak: http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=46510#ixzz2i9iSZvtl
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)