20 Eylül 2009 Pazar

Çocuğunuzu asla başkalarıyla kıyaslamayın!


Çocukların ebeveynleri tarafından başka çocuklarla başarı ve davranış biçimi bakımından kıyaslanması, kıyaslanan çocuğa ciddi zarar veriyor.

Salih Baran'ın haberi

Trakya Üniversitesi (TÜ) Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Işık Görker, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ebeveynlerin, çocuklarını başka çocuklarla başarı ve davranış biçiminden kıyaslanmasının yanlış olduğunu belirtti.

Anne ve babaların çocuklarını kapasitelerine göre değerlendirmesi gerektiğini anlatan Görker, şöyle konuştu:

''Anne ve babaların çocuklarını, başka çocuklarla kıyaslaması, çocuğun akademik başarısını etkilediği gibi öz güvenini de etkiler. O yüzden çocuğun kapasitesi nasılsa ona göre davranılmalı. Çocuğu başkalarıyla kıyaslamak yerine, ona destek vermek onun yanında olduğunu bildirmek, hem çocuğun anne ve babası arasındaki ilişkiyi üst düzeye taşıyacak hem de çocuğun öz güveni artacaktır.''

-ÖDÜL VE CEZAYA DİKKAT-

Görker, kıyaslamanın yanı sıra çocuğa verilecek ödül ve cezanında çok önemli olduğunu, ailelerin buna da çok özen göstermesi gerektiğini bildirdi.

Ödülün çocukla ailesi arasında ''menfaat ilişkisi'' boyutuna getirmeyeceği türden olması gerektiğini vurgulayan Görker, şunları kaydetti:

''Çocuğa belli ödülleri tabii ki vereceksiniz ama bu ödüller çocuğun performansını engelleyecek şekilde olmamalı. Örneğin bazı aileler çocuğun yaptığı olumlu bir şeyde çocuğa bir oyuncak alır, para verir. Bu menfaat ilişkisine döner ve çocuk bunu böyle kavrarsa ebeveyniyle ilişkisini bu şekilde sürdürür.

Ruhsal bir doyum ilişkisi olmalıdır. Sen derslerini çalışırsan hep birlikte pikniğe gideriz, bisiklete bineriz gibi güzel bir şeyler sunulduğu zaman ruhsal bir doyum sağlanır. Ödül sosyal doyumu sağlayacak nitelikte olmalıdır. Ödül yalnız eşya niteliğinde olursa çocuk mutluluğu bulamayacaktır, bu yüzden aileler ödüllendirirken ödülün çocuğun ruhunu da doyuracak nitelikte olmasına dikkat etmesi gerekir.''

Cezalarında istismar edici olmaması gerektiğini bildiren Görker, ''Cezalandırmada kesinlikler fiziksel istismarlar, ceza olarak uygulanmamalı. Çocuğun anladığı iletişim yolu seçilerek, doğru davranış biçimi anlatılmalı, eğer ki bunda başarı sağlanamıyorsa mutlaka uzmandan yardım alınmalı'' diye konuştu.

Anadolu Liselerinde Öğretmen Olma Şeklinde Değişiklik


Milli Eğitim Bakanlığına bağlı fen, sosyal bilim, spor ve her türlü anadolu liselerinde öğretmenlik seçme sınavına katılabilmek için aranan şart, 3 yıldan 2 yıla düşürüldü.

Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Spor Liseleri İle Her Türdeki Anadolu Liseleri Öğretmenlerinin Seçimi Ve Atamalarına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı. Konuya ilişkin 20 Ekim 2006'da yayımlanan yönetmelik yürürlükten kaldırıldı.

Yönetmelik, ikinci yabancı dil dersleri, öğretmenlik meslek bilgisi dersleriyle atölye ve laboratuvar öğretmenleri dışında kalan diğer alan öğretmenlerinin seçimi ve atamalarına ilişkin usul ve esasları kapsıyor.

Söz konusu okullara atamalar, bir eğitim kurumunda norm kadro açığı bulunması ve puan üstünlüğü esasına göre yapılacak.

Sınav ve atama sürecinde duyuru, başvuru, sınav ve değerlendirme amacıyla Milli Eğitim Bakanlığında Seçme Sınavı Komisyonu, valiliklerde İl Değerlendirme Komisyonu ile Uygulama Sınavı Komisyonu oluşturulacak.

Sınava girecek adaylarda, Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların belirlenmesine ilişkin kararlarına göre, alanı veya öğrenim durumu, atanacağı eğitim kurumuna atanmaya uygun olmak, bakanlık kadrolarında en az 2 yıl öğretmenlik yapmış olmak şartı aranacak.

Bu yönetmelik öncesinde, bakanlık kadrolarında öğretmenlik yapma süresi 3 yıl şartına bağlanıyordu.

Yine daha önce 3 yıl olan sicil notu ortalamasının iyi olması şartı da 2 yıla düşürülürken, son üç yıllık görev süresinde maaş kesimi veya aylıktan kesme cezasından daha ağır disiplin cezası almamış olma şartı da kaldırıldı.

SEÇME SINAVI

Seçme sınavı en az 30 gün önce her adayın bilgi sahibi olmasını sağlayacak şekilde ülke genelinde yazılı ya da Milli Eğitim Bakanlığının internet sayfasından duyurulacak.

Sınav, Seçme Sınavı Komisyonunca belirlenecek merkezlerde Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce merkezi sistemle yazılı olarak veya elektronik ortamda yapılacak.

Daha önce olduğu gibi sınavda Türkçe ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi'nin yüzde 15'er, öğretmenlik meslek bilgisinin yüzde 25 ve özel alan bilgisinin yüzde 45 ağırlığı olacak.

Seçme sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek. Adayların sorulara verdikleri doğru cevapların dikkate alınacağı sınavda, 40 ve daha yukarı puan alanlar başarılı sayılacak.

Sınavın sonuçları, yazılı en geç 15 gün, elektronik ortamda yapılmışsa en geç 5 gün içinde açıklanacak.

Güzel sanatlar ve spor liselerinin Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel Sanatlar atanmak isteyenler seçme sınavından sonra uygulama sınavına alınacak. Adaylar, seçme sınavı ile Ek-2 Değerlendirme Formu üzerinde yapılan değerlendirme sonucu aldıkları puana göre sıralanacak. Ek-2 Değerlendirme Formu'nun yüzde 60, uygulama sınavının yüzde 40 ağırlığı olacak. En yüksek puan alandan başlamak üzere alanlar itibariyle ilan edilen kadro sayısının üç katı aday uygulama sınavına alınacak.

Uygulama sınavına alınan adaylar, Uygulama Sınavı Komisyonu tarafından, Ek-4 Uygulama Sınavı Formunda yer alan konular ve puanlar üzerinden ayrı ayrı değerlendirilecek, başarı listesi bu yolla oluşturulacak.

Seçme sınavı sonuçlarına Personel Genel Müdürlüğü aracılığıyla Seçme Sınavı Komisyonuna 10 gün içinde itiraz edilebilecek. Bu itirazlar, 15 gün içinde karara bağlanarak, adaya bildirilecek.

ATAMALAR

Yönetmelik kapsamında sayılan eğitim kurumlarına iller arası yer değiştirme suretiyle yapılacak atamalar hariç olmak üzere öğretmen atamaları, valiliklerce yapılacak. Sınav sonuçlarına göre atamalar daha önce Milli Eğitim Bakanlığı yetkisinde bulunuyordu.

Atamalar valiliklerce başvuru tarihinden en az 10 gün önce duyurulacak. Duyuruda, atama yapılacak eğitim kurumlarının adları, alanlar itibariyle boş bulunan norm kadro sayıları, başvuruda bulunacaklarda aranacak şartlar ve diğer hususlar belirtilecek.

Söz konusu eğitim kurumlarına atamalarda yeniden atanacaklara öncelik tanınacak.

Perşembe İlköğretim ve Lise Ders Başı Yapacak

Türkiye genelinde 24 Eylülde başlayacak yeni eğitim ve öğretim yılı kapsamında İstanbul'da yaklaşık 2,5 milyon öğrenci ders başı yapacak.

İstanbul İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mucip Kına, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kentte yaklaşık 3 bin okul, 100 bin kişilik eğitim kadrosu ve yaklaşık 2,5 milyon öğrenci ile yeni eğitim ve öğretim yılına hazır olduklarını söyledi.

İstanbul'da 34 ilköğretim okulu ve 11 lisenin öğrencilere kapılarını ilk kez açacağını belirten Kına, bu yıl yapılan 4 anaokulu binasıyla birlikte kentte bağımsız anaokulu sayısının 64'e ulaştığını kaydetti.

Bu yıl yaklaşık 220 bin yeni öğrencinin birinci sınıfa kayıt yaptırdığını belirten Kına, İstanbul Veli Eğitimi Projesi (İSVEP) ile bir hafta önce eğitime başlayan ana sınıfı ve ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin velilerinin de eğitime alındığını, çocuğun okula başlarken ve okul hayatı boyunca yaşayabileceği sorunlar ve diğer konular hakkında yaklaşık 250 bin veliye bir hafta boyunca 15 saat eğitim verildiğini ifade etti.


-OKUL ÖNCESİ VE ÖZEL EĞİTİM ATAĞI-


Ana sınıfı kayıtların ise devam ettiğini söyleyen Kına, okullarda ana sınıflarının açılmasına da hızla devam edildiğini vurguladı. Pilot uygulamayla Türkiye'nin 32 ilinde zorunlu hale getirilen okul öncesi eğitimin çok büyük önemi olduğunu ifade eden Kına, ''Bu eğitimi almış çocuklar okula diğerlerinden daha önde başlıyor. Muhtemelen gelecek sene okul öncesi eğitimi Milli Eğitim Bakanlığı zorunlu hale getirecek'' dedi.

Bu yıl okul öncesi eğitimle birlikte özel eğitim de büyük bir atılım içerisine girildiğini belirten Kına ''Sayın Bakanımız daha önce kadın ve aileden sorumlu devlet bakanı olması sebebiyle bu konuya çok büyük önem veriyor. Eskiden özel eğitim okullarının önünde 300-500 kişi sıra bekliyordu. Bu yıl her okul özel eğitime muhtaç çocuklar için bir özel alt sınıf açacak. Bu kaçınılmaz artık. Bu yıl bir tek engellimiz dışarda kalmayacak, eğitim için sıra beklemeyecek'' diye konuştu.

Liselerde değişen ders programları hakkında da bilgi veren Kına, ''Meslek liselerine kültürel içerikli dersler konuldu. Ders saatleri değişti. Örneğin meslek lisesi birinci sınıflarda ders sayısı 34'ten 30'a düştü, 2, 3 ve 4. sınıflarda 40'a çıktı. İmam hatip liselerine kültür dersleri, kimya, fizik ve biyoloji gibi dersler konuldu'' dedi.


-YSÖP İLE 869 ÇOCUK OKULA KAZANDIRILDI-


Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı (YSÖP) kapsamında sokakta kalmış, eğitim alamamış, herhangi bir sebepten dolayı okula kayıt olmamış çocukların okula kazandırıldığını hatırlatan Kına, İstanbul'da geçen yıl hiç okula gitmemiş ve 10 yaş üzerinde olan 869 çocuğun okula kazandırıldığını belirterek, bu durumda olan 4 bin 500'e yakın çocuğu da 2 yıl içinde okula kazandırmayı planladıklarını vurguladı.

Kına, bir işte çalışan ya da evde oturan bu çocukların yaşadıkları imkansızlıklar dolayısıyla okula gidemediklerini, ancak YSÖP kapsamında bu öğrencilerin kitap, defter, kıyafet gibi her türlü ihtiyaçlarının kaymakamlıklar tarafından karşılandığını söyledi.

İstanbul'da 17 bin civarı devamsız öğrenciyi de okula kazandırmaya çalıştıklarını kaydeden Kına, ''İstanbul'un eğitim almamış bir tek kişiyi bile taşıma lüksü yok. Buna tahammülümüz de yok. Okula gitmeyen her öğrenciye ulaşacağız ve okullu yapacağız'' diye konuştu.


-KIYAFET DEĞİŞİKLİĞİ YAPILMADI-


Bakanlık tarafından yapılan çalıştay sonucu kararlaştırılan serbest kıyafet uygulaması ile okulların öğrencilere okulun kendi asil renklerine uygun birkaç tür kıyafet seçeneği sunmasına karar verildiğini, ancak uygulamaya 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında geçileceğini belirten Kına, ''Kıyafet değiştiren okullar olabilir ama il milli eğitim müdürlüğü olarak biz böyle bir şeye müsaade etmiyoruz. Durup dururken kıyafet değiştirmenin bir alemi yok. Velilere ek bir mali külfet getirdiği ve farklı kişilere rant sağladığı için biz müsaade etmiyoruz'' dedi.

İstanbul'da bu yıl mezun olan öğrencilerin yüzde 33'ünün üniversitelerin 4 yıllık bölümlerine yerleştiğini belirten Kına, ''İstanbul bu konuda çok başarılı. İstanbul'da başarıyı düşük gösteren meslek liselerinin diğer liselere göre oranıdır. Mesleki eğitim üniversiteye öğrenci hazırlamıyor. İstanbul'da mesleki eğitim diğer illere göre daha ileride, yüzde 50 oranında. Meslek liselerini hem kapasite ve hem de içerik olarak geliştirmemiz gerekiyor'' diye konuştu.

Yeni eğitim ve öğretim yılını 24 Eylül Perşembe günü Beşiktaş İsmail Tarman İlköğretim Okulu'nda düzenlenecek törenle Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun başlatması ve Çubukçu'nun ''demokrasi ve katılım'' başlıklı ilk dersi temsili olarak vermesi bekleniyor.

19 Eylül 2009 Cumartesi

İlköğretim 4–5. Sınıf Trafik ve İlk Yardım Dersi Programı - 24/07/2006 Popüler

İlköğretim 4–5. Sınıf Trafik ve İlk Yardım Dersi Öğretim Programı - 24/07/2006

Hayat Bilgisi Öğretim Programı(Yeni)-10.06.2009

Hayat Bilgisi Öğretim Programı(Yeni)-10.06.2009

Görsel Sanatlar Dersi(1-8.Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu

Görsel Sanatlar Dersi(1-8.Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu

FenveTeknoloji Dersi 6-8.Sınıflar Öğretim Programı(Yapılan değişikliklere göre son hali)

Fen ve Teknoloji Dersi 6-8.Sınıflar Öğretim Programı(Yapılan değişikliklere göre son hali)
Fen ve Teknoloji Dersi 4-5.Sınıflar Öğretim Programı
Tanım: Fen ve Teknoloji Dersi 4-5.Sınıflar Öğretim Programı - Değişiklik yapıldı !
Sürüm: Boyutu: 0 bytes
Eklenme: -04-06 İndirme: 74863

Bilgisayar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı

İlköğretim Bilgisayar Dersi (1-8. Sınıflar) Programı - 06/09/2006

Anadolu Öğretmen Lisesi Eğitim Psikolojisi Dersi Programı

Anadolu Öğretmen Lisesi Eğitim Psikolojisi Dersi Öğretim Programı - 11/03/2009