15 Nisan 2014 Salı

TEOG Fen Ve Teknoloji Dersi 2. Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınav Konuları

1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-Mitoz

 
1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-. Kalıtım 

1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-. Kalıtım 

1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-Mayoz

1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-Dna Ve Genetik Bilgi 

1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-Mutasyon Ve Modifikasyon


I.    Dönem Birinci Sınav


1. Ünite: Hücre Bölünmesi Ve Kalıtım-Canlıların Çevreye Adaptasyonu Ve Evrim 

2.  Ünite: Kuvvet Ve Hareket-Sıvıların Ve Gazların Kaldırma Kuvveti 

2.  Ünite: Kuvvet Ve Hareket-Sıvıların Ve Gazların Kaldırma Kuvveti 


2.  Ünite: Kuvvet Ve Hareket-Sıvıların Ve Gazların Kaldırma Kuvveti 

2.  Ünite: Kuvvet Ve Hareket-Basınç 

2.  Ünite: Kuvvet Ve Hareket-Basınç 


3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Periyodik Sistem 

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Kimyasal Bağlar

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Kimyasal Tepkimeler

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Kimyasal Tepkimeler


3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Kimyasal Tepkimeler

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Asit-Baz Tepkimeleri 

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Asit-Baz Tepkimeleri 

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Asit-Baz Tepkimeleri 

3. Ünite: Maddenin Yapısı Ve Özellikleri-Asit-Baz Tepkimeleri 


4. Ünite: Ses-Ses Dalgaları -Sesin Özellikleri 

4. Ünite: Ses-Bir Müzik Aletinden Çıkan Sesin Değişimi -Bir Enerji Turu Olan Ses   

4. Ünite: Ses-Sesin Yayılma Hızı  


Iı.    Dönem Birinci Sınav

28-29 Nisan Teog Sınavı Tüm Derslerin Konuları


5. Ünite: Maddenin Halleri Ve Isı-Isı Ve Sıcaklık 

5. Ünite: Maddenin Halleri Ve Isı-Maddelerin Aldığı/Verdiği Isı İle Sıcaklık Değişimi 

5. Ünite: Maddenin Halleri Ve Isı-Maddenin Isı Alış-Verisi İle Hal Değişimlerini İlişkilendirmek 

5. Ünite: Maddenin Halleri Ve Isı-Erime/Donma Isısı -Buharlaşma Isısı -. Isınma/Soğuma Eğrileri 


6.Ünite: Canlılar Ve Enerji İlişkileri-Besin Zincirindeki Canlılar  

6.Ünite: Canlılar Ve Enerji İlişkileri-Besin Zincirindeki Canlılar  


İkinci Dönem Merkezî Sistem Ortak Sınav 28-29 Nisan 2014 

Not: 2.Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavda Sene Başından Beri İşlenilen Konulardan Sorular Çıkacaktır. Bu Sebeple Öğrencilerimizin 1. Sınavda Çıkan Konulara Da Çalışması Gerekmektedir. Muhtemelen 1. Sınav Sonrası Konulardan Daha Çok Soru Çıkacaktır.

Aşağıdaki Konulardan Merkezi Sistem Ortak Sınavı'nda Soru Çıkmayacak


6.Ünite: Canlılar Ve Enerji İlişkileri-Geri Dönüşüm, Yenilenebilir Ve Yenilenemez Enerji Kaynakları   

6.Ünite: Canlılar Ve Enerji İlişkileri-Beslenme Ve Enerji Akısı   

7.Ünite: Yaşamımızdaki Elektrik-Elektrik Akımının Manyetik Etkisi Ve Elektrik Enerjisinin Hareket Enerjisine Dönüşümü   

7.Ünite: Yaşamımızdaki Elektrik-Elektrik Enerjisinin Isıya (Isı Enerjisine) Ve Işığa (Işık Enerjisine) Dönüşümü 

7.Ünite: Yaşamımızdaki Elektrik-Elektrik Enerjisinin Kullanımı Ve Elektriksel Güç   

Iı.    Dönem Üçüncü Sınav

8. Ünite: Doğal Süreçler -Dünya’mızın Oluşum Sureci -Bir Doğal Süreç Olan Levha Hareketleri 

8. Ünite: Doğal Süreçler -Hava Olayları

28-29 Nisan Teog Sınavı Tüm Derslerin Konuları

TEOG İnkılap Tarihi 2. Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınav Konuları

TEOG İnkılap Tarihi 2. Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınav Konuları... İnkılap Tarihi (Sosyal Bilgiler)dersi 2.dönem TEOG merkezi sistem ortak sınav konuları

1.ÜNİTE: BİR KAHRAMAN DOĞUYOR 
Batıya Erken Açılan Kent: Selanik
Mustafa Kemal Okulda
Cepheden Cepheye Mustafa kemal
Dört Şehir ve Mustafa Kemal
Mustafa Kemal Liderlik Yolunda

28-29 Nisan TEOG Sınavı tüm derslerin konuları

2.ÜNİTE: MİLLÎ UYANIŞ: YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER

Osmanlı Devleti Hangi Cephede?
Geldikleri Gibi Giderler
Ve Millî Mücadele başlıyor
Egemenlik Milletindir
Büyük Millet Meclisi İsyanlara Karşı
Barış Antlaşması mı, Ölüm Fermanı mı?

BİRİNCİ DÖNEM MERKEZÎ SİSTEM ORTAK SINAV 28-29 KASIM

3.ÜNİTE“YA İSTİKLÂL, YA ÖLÜM!”

İlk Zaferimiz 
Destanlaşan Direniş
İstiklal Milletimindir
Savaşa Rağmen Eğitim Kongresi
Anadolu İnsanının Büyük Fedakarlığı
Dirilişin Destanı: Sakarya
Hayat Veren Zafer
Savaşa Son Veren Belge
Sanat ve Edebiyat Eserlerimizde Kurtuluş Savaşımız

4. ÜNİTE: ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR

Saltanattan Milli Egemenliğe
Zaferin ve Bağımsızlığın Tescili
Millî Sınırlardan Millî Ekonomiye
Başkent Ankara
Yaşasın Cumhuriyet
Çağdaş Devlete Doğru
Çok Partili Demokratik Yaşam
Çağdaş Uygarlığa Doğru Adımlar
Hukuk ve Aile
Rejim Karşıtı Bir İsyan
Kabotaj Bayramı
Mustafa kemal’e Suikast Girişimi
Bir Devrin Analizi: Nutuk
Harf İnkılabından Millet Mekteplerine
Millî Kültürümüz Aydınlanıyor
Kubilay Olayı
Bir Cumhuriyet Kenti
Çağdaş Üniversite Yolunda
Devlet ve Toplum Elele
Modern Tarımın Doğuşu
Az Zamanda Çok ve Büyük İşler Yaptık 
Sanat ve Spor
Çağdaş Türk Kadını
Soyadı Kanunu

5. ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK

Türk Çağdaşlaşması
Atatürk’ü Etkileyen Olaylar ve Fikirler
Her şey Güçlü Bir Türkiye için
Cumhuriyetle Bir Milletiz
Cumhuriyetin Vatandaşlarıyız
Ne Mutlu Türk’üm Diyene!
Halkçılık 
Toplumda Devlet Desteği
Laiklik
Her Alanda Yenilik
İnkılapların Temel Dayanağı
En Büyük Eser

İKİNCİ DÖNEM MERKEZÎ SİSTEM ORTAK SINAV 28-29 NİSAN 2014   

NOT: 2.Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavda sene başından beri işlenilen konulardan sorular çıkacaktır. Bu sebeple öğrencilerimizin  1. sınavda çıkan konulara da çalışması gerekmektedir. Muhtemelen 1. sınav sonrası konulardan daha çok soru çıkacaktır

AŞAĞIDAKİ KONULARDAN MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVI'NDA SORU ÇIKMAYACAK

28-29 Nisan TEOG Sınavı tüm derslerin konuları

Mazlum Milletler
Cumhuriyet Bize Emanet
Türk Dış Politikası
Hatay Türkiye’ye Katılıyor
Atatürk Bizimle 
Yine Bir Dünya Savaşı
Demokrasi Yolunda Türkiye
İnsan Haklarıyla Vardır
Soğuk Savaş Yılları
Gelişen Türkiye 
Savaşta ve Barışta Türk Ordusu
Türkiye’ye Yönelik Tehditler 

I.DÖNEM İKİNCİ SINAV
SSCB Dağıldıktan Sonra
Körfez’de Savaş
Bir Proje de Siz Yapın
Avrupa Birliği (AB)’ne Doğru

Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 2.Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınav Konuları - TEOG

 28-29 Nisan TEOG Sınavı tüm derslerin konuları 
6. Hac Nedir ve Niçin Yapılır?
7. Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar
7. Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar
8. Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi
9.Kurban Nedir ve Niçin Kesilir?

Okuma Metni: Kurban Tığlama (Kesme ) Duası
1. İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
2. İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem
3. Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekât
4. Toplumsal Dayanışma İbadeti Olarak Sadaka
5. Yardımlaşma Kurumlarımız
1. Allah Her Şeyi Bir Ölçüye Göre Yaratmıştır.

BİRİNCİ DÖNEM MERKEZÎ SİSTEM ORTAK SINAV

2. Kader ve Evrendeki Yasalar
2. Kader ve Evrendeki Yasalar
3. İnsan İradesi ve Kader
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
3.2. İnsanın Çabası: Emek ve Rızık
3.3. Dünya Hayatının Sonu: Ecel ve Ömür
4. Allah’a Güvenmek (Tevekkül)
5. Ayete’l-Kürsi ve Anlamı
5. Ayete’l-Kürsi ve Anlamı
1. Hz. Muhammed İnsanlara Değer Verirdi
2. Hz. Muhammed Güvenilir Bir İnsandı
3. Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
5. Hz. Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi
6. Hz. Muhammed Çalışmayı Sever ve Zamanı İyi Değerlendirirdi
7. Hz. Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi
8. Hz. Muhammed Hakkı Gözetirdi
9. Hz. Muhammed Doğayı ve Hayvanları Severdi
1.Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
2. Kur’an Aklımızı Kullanmamızı İster
3. Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
5. Bilgi Taassubu Önler
6. Sevgi ve Merhamet Örneği: Hz. Yusuf
1.Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
2. Kur’an Aklımızı Kullanmamızı İster
3. Hz. Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Hz. Muhammed Danışarak İş Yapardı
5. Bilgi Taassubu Önler
6. Sevgi ve Merhamet Örneği: Hz. Yusuf
1. Din Niçin Evrensel Bir Gerçekliktir?
2.  Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
2.1. Hinduizm ve Budizm
 
İKİNCİ DÖNEM MERKEZÎ SİSTEM ORTAK SINAV 28-29 NİSAN 2014 
 
NOT: 2. Dönem Merkezi Sistem Ortak Sınavda sene başından beri işlenilen konulardan sorular çıkacaktır. Bu sebeple öğrencilerimizin  1. sınavda çıkan konulara da çalışması gerekmektedir. Muhtemelen 1. sınav sonrası konulardan daha çok soru çıkacaktır.
 
AŞAĞIDAKİ KONULARDAN MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVI'NDA SORU ÇIKMAYACAK

28-29 Nisan TEOG Sınavı tüm derslerin konuları
2.2. Yahudilik
2.3. Hristiyanlık
2.4. İslam
3. Dinlerin ve İslam’ın Evrensel Öğütleri
3.1. Doğruluk
3.2. Temizlik
3.3. İyilik ve Yardımseverlik
3.4. Büyüklere Saygı, Küçüklere Sevgi Göstermek
3.5. Hayvanlara İyi Davranmak
3.6. Çevreyi Korumak
3.7. Zararlı Alışkanlıklardan Kaçınmak
3.8. Başkalarına Zarar Vermemek
4. Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak

2013-2014 TEOG (Merkezi Ortak Sınav) Konuları ve Sınav Tarihleri

2013-2014 TEOG (Merkezi Ortak Sınav) Konuları ve Sınav Tarihleri

 Ortak sınavlar 2013-2014 eğitim öğretim yılı için Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından belirlenmiş “temel dersler” olan Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe, T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinden yapılacaktır.
Ortak sınavlar, öğrencilerin okullarında hâlihazırda girmiş oldukları yazılılardan bir tanesinin daha denetimli bir şekilde yapılmasıdır.

TEOG 1. ve 2. Dönem Sınav Konuları Neler? Hangi Konulardan Soru Çıkacak?
Öğrenciler, birinci dönem girecekleri ortak sınavda sınav tarihine kadar işlemiş oldukları konulardan, ikinci dönem girecekleri ortak sınavda ise eğitim öğretim yılı başından itibaren işlemiş oldukları konulardan sorumlu olacaklardır.

Temel derslerin hangi yazılıları merkezi olarak yapılacak?
Ortak sınavlar, üç yazılısı olanlardan ikincisi, iki yazılısı olanlardan birincisi olarak yapılacaktır.
Ortak sınavlar ne zaman yapılacak?
Ortak sınavlar 28-29 Kasım ve 28-29 Nisan tarihlerinde yapılacaktır. Bugünlerde sınav yapılan okullarda ve bu okullarla aynı bahçeyi kullanan okullarda eğitim öğretime ara verilecektir.
Ortak gerçekleştirilecek sınavlar kaç sorudan oluşacak?
Ortak sınavlarda her ders için 20 soru sorulacaktır.
Açık ortaokula devam edenler bu sınavlara girecek mi?
Ortak sınavlara girmek isteyen Açık ortaokul öğrencileri, illerde oluşturulacak başvuru merkezlerine başvurmak suretiyle sınavlara girebileceklerdir.
Sınavlar kaç oturumda yapılacak?
Ortak sınavlar ilk gün oturumunda Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinden; ikinci gün oturumunda Fen ve Teknoloji, Yabancı Dil, TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinden olmak üzere 2 günde 6 sınav olacak şekilde yapılacaktır.
Ortak sınavlara 6 ve 7. sınıflar girecek mi?
Ortak sınavlar, 2013-2014 eğitim öğretim yılında sadece 8.sınıfta uygulanacaktır. Uygulanacak olan Ortak sınavların, ilerleyen yıllarda da bu şekilde devam edeceği öngörülüyor olmakla birlikte -özellikle FATİH projesi tüm bileşenleriyle hayata geçtiğinde- gerekli güncellemeler yapılabilecektir.


Öğretmene 'Not Farkı' Sorgusu

Merkezî sınavdan düşük alıp okuldaki sınavdan yüksek not alan öğrencilerin öğretmenlerine, “Bu fark neden?” denilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı, son dönemde yaşanan bazı olaylar üzerine, lise geçiş sınavına giren öğrencilerin notlarını mercek altına aldı. Bakanlık, özellikle, kendi yaptığı merkezi ile okullarda öğretmenlerin yaptığı sınavların sonuçlarını karşılaştırmak için geniş çaplı bir çalışma başlattı. Seviye Belirleme Sınavı'nın (SBS) kaldırılmasının ardından yeni liseye geçiş sınav sistemine göre artık okullarda yıl içinde öğretmenlerin yaptığı sınavlardan bir tanesini merkezi olarak yapmaya başlayan Bakanlık, kendi yaptığı sınav ile öğretmenlerin yaptığı sınavların sonuçlarını ince eleyip sık dokuyarak mercek altına alacak.

Bu kapsamda Bakanlık 28-29 Kasım 2013 tarihlerinde yapılan merkezi sınav ile okullarda öğretmenlerin yaptığı sınavların sonuçları arasında bariz bir not farkı belirlemesi durumunda o dersin öğretmeni ile durum değerlendirmesi yapılmasını sağlayacak. Bir anlamda, öğretmenlere, "Bu fark neden oluşuyor?" soruları sorulacak. Merkezi sınav sonuçlarına göre kendi yaptığı sınavda çok düşük veya çok yüksek not veren öğretmenlerle bu durumun nereden kaynaklandığı konusunda çalışma yapacak olan Bakanlık, ölçme ve değerlendirmeye bir standart getirecek. Bu sayede Bakanlık 28-29 Nisan 2014 tarihleri arasında yapılacak olan ikinci Temel Eğitimden Ortaöğretim Geçiş sınavlarında bu not farklarının yaşanmasının önüne geçecek. Bakanlık okullarda görülen derslerden merkezi sınavda öğrencilerin sorumlu olması nedeniyle öğretmenleri müfredatı zamanında işlemeleri için uyaracak. Ayrıca 8. sınıf öğrencilerinin sınav yapıldığı Fen ve Teknoloji, İlköğretim Matematik, Türkçe, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerini, alan öğretmenlerinin okutması zorunlu olacak. Bu nedenle artık 8. sınıflarda bu 6 derse alan dışından öğretmenler giremeyecek.

Gökhan Kaya

Din'den muaf olanlar 10 puan geride

MİLLİ Eğitim Bakanlığı’nın sonuçları açıklandığından bu yana tartışılan SBS yerine getirilen TEOG sınavıyla ilgili yeni bir tartışma ortaya atıldı.

KIVANÇ EL
MİLLİ Eğitim Bakanlığı'nın sonuçları açıklandığından bu yana tartışılan SBS yerine getirilen TEOG sınavıyla ilgili yeni bir tartışma ortaya atıldı.

Eğitim-İş Hukuk Danışmanı Maksut Balmuk, yaptığı hesaplamayla Din Kültürü Dersi'nden sınav yapıldıkça bu dersten muaf olanların 10 puana kadar geride kalacaklarını açıkladı. Bakanlık ise 6 ders yerine 4 dersten sınav yapmayı gündemine aldı.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın gayrimüslim öğrencilerin muaf olduklar din dersinde sınava girmemeleri üzerine sisteme "sıfır" işlenmesi ve öğrencilerin 33 puana kadar geri planda kalmaları nedeniyle yaşanan sıkıntının bakanlıkça çözüldüğü ifade edilmişti. Ancak yeni bir sorun olduğu ortaya çıktı. Bakanlık din dersi almayanların 5 dersten sınava girmiş gibi işlem yapılacağını açıkladı fakat bu konuda çalışma yapan Eğitim-İş Hukuk Danışmanı Maksut Balmuk, öğrencilerin yine de mağdur olduğunu ortaya çıkardı.

TEOG 8. Sınıf Merkezi Ortak Sınav Sonuçları İçin Tıklayınız

TEOG Merkezi ortak Sınav sonuçları için tıklayınız. 8. Sınıf Merkezi Ortak sınav sonuçları için tıklayınız. Merkezi Ortak Sınav sonuçları için tıklayınız. 8. Sınıf TEOG Merkezi Ortak Sınav sonuçlarını öğrenmek için tıklayınız. Merkezi Ortak Sınav sonuçlar

TEOG 8. Sınıf Merkezi Ortak Sınav Sonuçları İçin TIKLAYINIZ

ORTAK SINAV SONUÇLARININ BİLDİRİLMESİ

a. Ortak sınavların sonuçları Bakanlık tarafından, sınav takviminde belirtilen tarihlerde e-Okul sistemine işlenecektir.

b. Öğrencilere sınav sonuç belgesi ayrıca gönderilmeyecektir.

SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ

a. Ortak sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı tek puan türünde hesaplanacaktır
b. Her soru eşit ağırlığa sahip olacaktır.
c. Her adayın cevap kâğıdı, 2 (iki) adet optik okuyucu tarafından çift kontrol sistemiyle okutulacaktır.
ç. Her test için doğru cevap sayıları esas alınarak ham puanlar bulunacaktır.
d. Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir.
e. Dönem puanı hesaplamasında kullanılacak olan sınav puanı;

[(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100] formülü ile hesaplanacaktır.


f. 8 inci sınıfta her dönem için yapılan ortak sınavlar sonucunda yapılan hesaplama ile o döneme ait ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı bulunur. Her iki dönem puanının aritmetik ortalaması; ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur ve yerleştirmeye esas puanda kullanılır.
g. Kopya taraması sonucu iptal edilen dersin sınavı puanla değerlendirilmez. Ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav adedi tam olarak alınır.
ğ. Özründen veya başka bir sebepten dolayı herhangi bir dersten muaf olan öğrencilerin ortak sınav puanı, yılsonu başarı puanı hesaplamasındaki usullere uygun olarak hesaplanacaktır.
h. Tüm hesaplamalar virgülden sonra dört basamağa kadar yapılacaktır.
i. Soru iptali olması durumunda değerlendirme geçerli soru sayısı dikkate alınarak yapılacaktır.

Yıl Sonu Başarı Puanı Hesaplaması


Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu puanları hesaplanacaktır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yılsonu başarı puanı elde edilecektir. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin ortak sınavlardan aldığı puanlar, 8 inci sınıf yılsonu başarı puanı hesaplamasında da kullanılacaktır.

TEOG Sınav Sonuçlarına Nasıl İtiraz Edilir?

Bu yıl ilk kez ve bu yıl yapılan TEOG(Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) Sınavlarının sonuçları 20.01.2014 Pazartesi günü açıklanmıştı.
Sonuçların açıklanmasının ardından bazı öğrenci ve veliler beklemedikleri sonuçları aldıklarından itiraz etmek istemektedirler.
Bunun için kılavuzda yer alan,
"ORTAK SINAVLARA İTİRAZ
a. Sonuçlara yapılacak olan itirazlar, sonuçların http://www.meb.gov.tr (e-okul sistemi) internet adresinden yayımlanmasından itibaren en geç beş takvim günü içinde yazılı olarak YEĞİTEK'e yapılabilecektir.
b. Faksla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak ve cevaplanmayacaktır.
c. Her ders için yapılan itirazların incelenmesi için öğrenci velisi tarafından T.C. Ziraat Bankası Başkent/ANKARA şubesi, Türkiye Vakıflar Bankası Ankara Merkez şubesi ve Türkiye Halk Bankası Küçükesat/ANKARA şubelerinden herhangi birine, "Kurumsal Tahsilat Programı" aracılığıyla 10 TL (On TL KDV Dahil) yatırılması gerekmektedir. İtirazın haklı bulunması halinde ücreti iade edilecektir.
ç. İtiraz ücretini yatırıp banka dekontunu itiraz dilekçesi ile birlikte göndermeyen öğrencilerin başvuruları dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır.
d. İtirazların cevaplanmasında YEĞİTEK gelen evrak kayıt tarihi dikkate alınacaktır.
e. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrencinin T.C. kimlik numarası belirtilmeyen, banka dekontu eklenmemiş, imza ve adres bilgisi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır."
Hükümleri gereği 24.01.2014 Cuma gününe kadar itiraz etmeleri gerekir.
Yani veliler;
Öncelikle bankaya 10 TL yatıracaklardır. Üstelik her ders için ayrı ücret alınacaktır. Ardından dilekçe ile banka dekontunu bakanlığa göndermeleri gerekmektedir.
Bu noktada bakanlığa tavsiyemiz;
1- Böyle hayati bir konuda öğrencilerden para almak doğru değildir. Ola ki hata MEB kaynaklı ise öğrencinin ücret ödemesi ne kadar doğru olur? Bu nedenle itiraz ücreti kaldırılmalıdır.
2- Ayrıca bakanlık TEOGS uygulamasına devam edecekse veliye kolaylık sağlayacak yöntemler bulmalıdır.
3- Veli bankaya para yatırmak bir yana bir de posta masrafıyla karşı karşıya bırakılmamalıdır. Bunun için zaman kaybı da söz konusu olacağından öneri olarak;
- Parada ısrar edilecekse parayı yatıran velinin parayı yatırdıktan sonra e-okul sistemi bunu algılamalı ve veli okuluna dilekçe vererek okul idaresi e-okul'da açılacak dilekçe modülünde işaretleme yapabilmelidir.
- Bu işaretlemeden sonra bakanlık sistemden gördüğü öğrencilerin kağıtlarını inceleyerek sonuçlandığında veliye SMS yoluyla bilgi vermelidir.
- Böylece zaman, kırtasiye ve posta masrafına dayalı israfın önüne geçilmiş olacaktır.
Ayrıca her sınav için 10,00 TL veliler için büyük bir külfet oluşturacağından ücret konusu gözden geçirilmelidir.
MEB'in özellikle bazı derslerden başarılı olduğu halde bazılarında çok başarısız olan öğrencilerin kağıtlarını resen yeniden incelemelidir. Ola ki öğrenci kitapçık türünü işaretlemeye yönelik hata yapmışsa bu tür hataları resen düzeltebilir.
MEB ayrıca kaynaştırmaya tabi öğrencilerimizi bu sınava sokarak mevzuat gereği de hata yapmıştır. Bu öğrenciler için tedbir alınmalıdır.
MEB kapalı kutuyu oynamayı bırakmalı;
Sınavda dersler bazında ortalamaları açıklamalı,
Dersler bazında puanın nota dönüştürülmesi sonucu not olarak (1,2,3,4,5) alan öğrenci sayılarını kamuoyu ile paylaşmalıdır.
Aynı şekilde hiçbir sınava girmeyen öğrenci sayısı açıklanmalıdır.
İller ve dersler bazında ortalamalar açıklanmalıdır.
Bu sonuçlar bilimsel veri oluşturacak veriler olup kamuoyu ile paylaşılması yerinde olacaktır.
Maksut BALMUK
Memurlar.Net - Özel

MEB'in Merkezi Ortak Sınav (TEOG) Genelgesi

Memurlar.Net - Özel

TEOG’da Konu Artışına Dikkat!

Hızlı olan değil çok tekrar eden kazanacak!

TEOG’da konu artışına dikkat!

Grafik yorumlama soruları önemli…

Bu sene ilk kez düzenlenen iki aşamalı TEOG’un (Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı) son aşaması 28-29 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilecek. İlk basamağı Kasım ayında gerçekleşen, iptal edilen ve yoruma açık tartışmalı soruları nedeniyle eleştirilen ortak sınavın ikincisinde, öğrencileri nelerin beklediğini ve kalan süreyi verimli geçirmenin yollarını Bilfen Eğitim Kurumları uzmanları yorumladı…

“Fen ve Teknolojide maddenin halleri ve ısı ile ses ünitesine ağırlık verilmeli”

Öğrencilerin kalan sürede kazanımları muhakkak tek tek yeniden gözden geçirmeleri gerektiğini belirten Bilfen İlköğretim Kurumları Fen ve Teknoloji Bölüm Başkanı Yasemin Dündar: “Kasım ayında yapılan sınavda öğrenciler; Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünitesinin tamamı ile Kuvvet ve Hareket ünitesinin ilk konusu olan Sıvıların Kaldırma Kuvveti bölümünden sorumlulardı.  Nisan ayı sınavında ise öğrenciler; Maddenin Yapısı ve Özellikleri, Ses, Maddenin Halleri ve Isı ünitelerinin tamamından, Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesinin ise Fotosentez ve Solunum konularından sorumlu olacaklar. Kasım ayındaki soru dağılımı göz önünde bulundurulduğunda sınavın ağırlıklı olarak Maddenin Halleri ve Isı ünitesi ile Ses ünitesini kapsaması bekleniyor.  Aynı zamanda Fen ve Teknoloji sorularının deneysel ve yoruma dayalı sorulardan oluşmasını da öngörüyoruz.  Grafik yorumlaması fen ve teknoloji sınavı için ön plana çıkabilir. Nisan ayındaki sınavda öğrencilerin sorumlu oldukları kazanım sayısı daha çok olduğu için kendilerini eks
ik ve güvensiz hissettikleri kazanımların  daha çok üzerinde durmaları ve pekiştirmeleri, yanlış yaptıkları sorulara ait kazanımlara geri dönüp tekrar etmeleri onları başarıya götürecektir.” dedi.

“Matematikte konu eksiği bırakılmamalı”


Sınava kısa bir süre kala öğrencilerin bu süreyi doğru bir şekilde planlaması ve yönetmesi gerektiğinin altını çizen Bilfen İlköğretim Kurumları Matematik Bölüm Başkanı Ali Keskin: “Bunun için kazanıma bağlı konu tekrarı yapılmalı, konu eksiği olmayan öğrencilerimizinse deneme ve soru çözümü yaparak konularını pekiştirmeleri gerekmektedir. Öğrenciler genellikle iyi oldukları konularla ilgili sorular çözmeyi tercih etmekteler. Bu durum onların eksiklerini tamamlayamamalarına neden olmakta. Bu sebeple öğrencilerimizin eksik oldukları konulara yönelmeleri ve bu kısa sürede bilgi açıklarını kapatmaları çok önemlidir.” diye konuştu.

“Türkçe sınavında tüm kazanımlardan soru gelebilir”

1. dönem uygulanan TEOG sınavında Türkçe sorularının MEB’in yayımladığı kazanımların tamamını kapsadığını söyleyen Bilfen İlköğretim Kurumları Türkçe Bölüm Başkanı Sündür Demirdağ, 2. Dönem TEOG ile ilgili öğrencilere şu tüyoları verdi “ İlk sınavda Türkçenin temelini oluşturan “Anlam Bilgisi” soruları özellikle öğrencilerimizin okuduklarını anlama ve doğru yorumlama yeteneklerini ölçmekteydi.  Dil bilgisi soruları ise bilgiye dayalıydı.  2. TEOG sınavında da yine kazanımlarımızın tamamından soru beklemekteyiz. Öğrencilerimizin bu süreçte hem dil bilgisi hem de anlam bilgisi konularının tamamıyla ilgili tekrarlarını yapmaları,  farklı ve bol soru çözümü yaparak bilgilerini pekiştirmeleri gerekmektedir.  Son dönemece girdiğimiz şu tarihlerde öğrencilerimizin süreli deneme çözümü yapmaları, sınav öncesi çok iyi bir antrenman olup sınavda zaman yönetimi açısından da faydalı olacaktır. Birinci sınav sonrasında yaptığımız önemli tespitlerden bir diğeri de sınav esnasında rahat olmanın sınav başarısını olumlu yönde
etkilediği şeklindedir. Bu sebeple tüm öğrencilerimize bu zorlu süreçte başarılar diliyor ve sınava girerken kendilerinden ve bilgilerinden emin olmalarını tavsiye ediyoruz.”

“T.C İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde 3,4 ve 5. ünitelere dikkat”

Konu eksiği olan öğrencilerin, soru çözümünden daha fazla konu tekrarına öncelik vermesi gerektiğini belirten Bilfen İlköğretim Kurumları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Havva Güneş: “Kalan sürede, sınava dahil olan kazanımlar taranıp, kazanımlardan tam olarak kavranamamış olanlar için çalışmalar yoğunlaştırılmalıdır. Öğrencilere T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin özellikle 3.,4. ve 5. ünite konularına daha ağırlık vermeleri tavsiye edilir. Konu tekrarı ve test çözümü yapılmalıdır. Yanlış yapılan soruların çözümleri mutlaka öğrenilmeli, gerekli konu tekrarı yapılmalıdır. Öğrencilerin daha önceki senelerde çıkmış olan sınav sorularını çözmeleri, daha iyi oldukları derslerden ziyade, soru kaçırdıkları derslere yönelmelerini öneriyoruz.” dedi.